نسخه چاپی

عراقچی: نباید به فكت شیت اهمیت داد

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای با اشاره به اینكه در حال تنظیم دور آتی مذاكرات هستیم، گفت: فكت شیت ارزش حقوقی ندارد و نباید به آن اهمیت داده شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به سوالی در این باره که دور آتی مذاکرات برای نگارش متن چه زمانی خواهد بود گفت: صحبت ها با خانم اشمیت را انجام می دهیم و در حال تنظیم هستیم تا تاریخ و محل دور آتی مذاکرات را و همچنین نحوه پیشبرد مذاکرات مدالیته و شکل آن را مورد بحث قرار دهیم تا کار روی متن شروع شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات در سطح معاونان خواهد بود بیان کرد: در کنار این گفتگو ها مذاکرات کارشناسی نیز ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم وزرا هم حضور خواهند یافت.

عراقچی تاکید کرد: حتما در یک مقطعی نیاز به حضور وزرا در گفتگوهای چندجانبه و دوجانبه تا پیش از تیرماه خواهد بود.

وی در این باره اینکه آیا مذاکرات در حاشیه اجلاس خلع سلاح در نیویورک برگزار خواهد شد گفت: در حال تنظیم هستیم، احتمال زیادی وجود دارد که در حاشیه نیویورک مذاکرات داشته باشیم؛ چراکه متخصصین و کارشناسان مذاکرات و خلع سلاح در نیویورک حضور دارد و ما هر بار در نیویورک بودیم از حاشیه آن استفاده کردیم.

عراقچی همچنین درباره متن پیش نویس توافق و اینکه آیا الگوی خاصی خواهد بود اظهار داشت: نگارش متنی را در وین آغاز کردیم اما از آنجا که راه حل ها پیدا نشده بود به صورت یک فرم و قالب باقی ماند. اکنون با توجه به راه حل هایی که به دست آمده به روز می شود و به جزئیات می پردازیم. ممکن است بعضی از جزئیات در ضمائم بیاید. به هر حال کار نگارش کار پیچیده ای است.

عراقچی در این باره که آیا الگوی خاص بین المللی وجود دارد بیان کرد: الگوی خاصی را نداریم و به هر حال متن یک مقدمه خواهد داشت و سپس اقدامات طرف ایرانی و طرف مقابل ذکر می شود.

وی درباره سطح فکت شیت ایرانی که گفته شده به زودی منتشر می شود و در اختیار وزارت خارجه است بیان کرد: روایت ما از بیانیه مشترک اخیر همانیست که در رسانه ها توسط دکتر ظریف گفته شد. فکت شیت ما همان روایت است که از دستاورد ما در مذاکرات گفته شده و لزومی ندارد که به فکت شیت اهمیتی داده شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از هر واقعه هر طرف روایت خود را بیان کرده و کار خود را برجسته تر می کند اظهار داشت: این کاری که آمریکایی ها در قالب فکت شیت انجام داده اند ما صادقانه صحبت کردیم فکت شیت ارزش حقوقی ندارد و تنها روایت دو طرف است.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...