نسخه چاپی

مخالفت پارلمان پاكستان با درخواست عربستان

درخواست عربستان از دولت پاكستان برای مشاركت نیروهای ارتش این كشور در ائتلاف متجاوز به یمن، با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شده است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان پاکستان، دیروز در جلسه ویژه‌ای که برای بررسی درخواست عربستان سعودی برای مشارکت نیروهای پاکستان در جنگ علیه یمن تشکیل شده بود، رای منفی دادند.

«شیرین مزاری» نماینده مخالف در پارلمان پاکستان تصریح کرد «جنگ در یمن جنگ ما نیست. به دولت توصیه می‌کنیم نباید ارتش پاکستان به یمن برود. ما به عنوان ملت مسلمان باید از اماکن مقدس در مقابل تهدیدها دفاع می‌کنیم و امروز چنین تهدیدی وجود ندارد.»

«طاهر حسین مشهدی» سناتور مخالف پاکستانی نیز ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان سعودی به یمن، عنوان کرد «تجاوز کاران» عربستانی هستند و قربانیان یمنی، در حالی‌که «تجاوزکاران از پاکستان به عنوان کشوری که دارای حاکمیت است، درخواست می‌کند اقدام به کمک نظامی به عربستان کند.

براساس این گزارش، پارلمان پاکستان از دوشنبه گذشته بررسی درخواست عربستان برای کمک ارتش پاکستان در حمله به یمن را آغاز کرده است.

ناظران سیاسی بر این باورند که پیوستن پاکستان به ائتلاف موسوم به سعودی می‌تواند باعث تشدید آتش اختلافات فرقه‌ای در این کشور شود که نزدیک به یک پنجم آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. همچنین حمله به شیعیان در پاکستان رو به افزایش است و این موضوع باعث ناپایداری هر چه بیشتر در کشوری می‌شود که به سلاح هسته‌ای مسلح است.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...