نسخه چاپی

درخواست پاكستان از ایران برای شناسایی اشرار

استاندار سیستان بلوچستان از درخواست همكاری اطلاعاتی پاكستان از ایران برای شناسایی اشرار و گروه‌های تروریستی در خاك پاكستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به سفر اخیر خود همراه با وزیر امور خارجه به پاکستان و رایزنی با مقامات این کشور اظهار داشت: وزیر امور خارجه در اولین سفر خود پس از لوزان به پاکستان سفر کرد که این سفر برای مقامات آن کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این سفر در سطح بسیار خوب و موثری انجام شد افزود: عالی‌ترین سطح ارتباطات از جمله دیدار با نخست‌وزیر، رئیس مجلس و ... در جریان این سفر شکل گرفت که دستاوردهای بسیار مهمی را به ارمغان آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزیر امور خارجه در این سفر موضع محکمی در ارتباط با مباحث امنیت مرزهای دو کشور داشت تصریح کرد: مباحث منطقه‌ای هم در جریان این سفر مطرح شد اما اولویت اول برنامه کاری ظریف مربوط به امنیت مرزها بود و هر جا سخنی پیرامون این موضوع مطرح می‌شد وزیر امور خارجه نیز به حضور ما اشاره می‌کرد که ناشی از وجود دغدغه‌هایی بود که نسبت به مسئله امنیت مرزها داشتیم.

هاشمی تاکید کرد: مواضع مرزی که امروز شاهد آن هستیم باید تغییر پیدا کرده و یک موضع فعال‌تر و جدی‌تر به وجود بیاید تا لطمه‌ای به منافع ملی دو کشور که برآمده از ارتباط عمیق مردم است وارد نکند.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مقامات پاکستانی گفت: وزیر امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد که اگر ما اطلاعاتی پیرامون مکان‌ها و مخفی‌گاه‌های اشرار در خاک پاکستان داریم در اختیار آنها قرار بدهیم تا نیروهای پاکستانی نسبت به دستگیری و انهدام آنها اقدام کنند. این سخنان در حالی است که دیگر آنها حضور این اشرار را در پاکستان نفی نکردند و از ما انتظار همکاری اطلاعاتی داشتند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور هفته آینده به منظور هماهنگی بیشتر در جهت اتخاذ یک مواضع مشترک بین ایران و پاکستان در افزایش ضریب امنیت و آرامش مرزها تشکیل جلسه خواهند داد.

هاشمی با بیان اینکه در جریان این سفر نیز فرمانده کل ارتش پاکستان آمادگی کامل خود را به منظور برخورد با اشرار اعلام کرد اظهار داشت: ما همچنین قبل از این سفر شاهد تحرکات بهتری از دولت پاکستان در سطح منطقه بودیم. آنها در اقدامات نخستشان ستار ریگی را طی عملیاتی دستگیر کردند که این موضوع بیانگر و نشان‌دهنده آمادگی آنها در برخورد با این گونه مسائل است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم سطح ارتباطات مقامات دو کشور را با یکدیگر گسترش دهیم خاطرنشان کرد: ما باید دامنه حضور و ارتباط دو سویه‌مان را در همه بخش‌ها توسعه دهیم تا در برخورد با این گونه مسائل اقدام جدی‌تر و انگیزه مضاعف‌تری داشته باشیم.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...