نسخه چاپی

حال این روزهای گودهای رها شده در تهران

رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از خلا قانونی ساماندهی گودهای رها شده خبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از خلا قانونی ساماندهی گودهای رها شده خبرداد.

محمد سالاری در مورد وضعیت گودهای رها شده در شهر تهران با بیان اینکه آماری در این خصوص ندارد، گفت: گودهای رهاشده، یکی از مشکلات کلانشهر تهران است، چرا که تعدادی از افراد بعد از اینکه پروانه گرفته و گودبرداری را آغاز می‌کنند،گود را رها کرده و این مسئله، تهدید جدی برای ساکنین و عابران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه قانونی شفاف برای الزام سازندگان در خصوص پرکردن گود پس از رهاسازی وجود ندارد، گفت: دراین میان، شهرداری نیز بدون تقصیر نیست چرا که تعداد قابل توجهی از این گودها، پروژه‌هایی هستند که هنوز پروانه نگرفته و براساس پیش پروانه و تصمیات شورای معماری مناطق اجازه گودبرداری کسب کردند و هنوز حتی پروانه ندارند و بعد از گودبرداری معمولا یا دچار مشکل مالی شده و نتوانسته پروانه اخذ کند و یا پروانه ساخت به دلیل تغییر رویکرد شورای چهارم،کمیسیون ماده5 و... به آنها تعلق نمی‌گیرند و ادامه ساخت و ساز‌ آنها بلاتکلیف باقی مانده است.

سالاری با بیان اینکه 50 درصد شهرداری در ایجاد این گودها مقصر است چراکه در گذشته پیش پروانه داده است،گفت: باید قانونی در مجلس مصوب شود که براساس آن شهرداری اجازه یابد که بعد از مدتی از رها شدن گود، از محل ماده 55 قانون شهرداری‌ها همچون گود ایران زمین نسبت به پر کردن و مقاوم سازی دیوارهای حائل اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید قانون جدی در این زمینه وضع شود گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد صدورپروانه، قانونا اجازه دخالت ندارد و نمی‌تواند گود را پر کند و باید سازمان نظام مهندسی که نقش زیادی در فرایند مقاوم سازی گودها دارد؛ براین مسئله نظارت داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مقاوم سازی گود رها شده جز حقوق شهروندی است گفت: باید قانونی ایجاد شود که به لحاظ تهدیداتی که گود رها شده می‌تواند برای شهر، شهروندان وساکنین ایجاد کند، شهرداری‌ها اجازه داشته باشند که از محل هزینه هایی که انجام می دهند نسبت به پرکردن گود اقدام کنند.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...