نسخه چاپی

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال با دیدارهای حساسی برگزار خواهد شد كه دیدار پرسپولیس و سپاهان می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر با حساسیت بالایی دنبال خواهد شد. با توجه به نزدیک شدن لیگ به هفته‌های پایانی تیم‌ها فرصت کمی دارند تا سرنوشت خود را در لیگ چهاردهم مشخص کنند. تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند نمی‌توانند به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کنند و تیم‌های انتهای جدولی هم برای اینکه وضعیت‌شان بغرنج‌تر نشود نباید دیگر شکست بخورند.

ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران
یکی از این حساس‌ترین بازی‌ها رویارویی ذوب‌آهن و نفت تهران است. یحیی گل‌محمدی که حالا باید مقابل تیم سابق خود تیمش را به موفقیت برساند، آخرین فرصت‌ها را برای کسب سهمیه آسیایی پیش‌رو دارد. شاید ذوب‌آهن با کسب نتیجه مساوی در دیدار هفته گذشته مقابل استقلال کمی شرایطش سخت شد اما این تیم هنوز شانس کسب سهمیه دارد.

در سوی دیگر میدان تیم صدرنشین نفت تهران کمی احساس خطر کرده است. شاگردان منصوریان هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند و کارشان برای حفظ صدر جدول سخت‌تر شده است و شاید این دیدار حساس تا حدودی شرایط‌شان را تغییر دهد. اگر نفت به پیروزی برسد دوباره روحیه می‌گیرد و اگر هم نتواند 3 امتیاز را کسب کند باید صدرجدول را به دیگر رقبا تحویل دهد.

تراکتورسازی تبریز - سایپا
شاید اولین نکته‌ای که از این دیدار به ذهن می‌رسد بازگشت دوباره مجید جلالی به تبریز باشد. این مربی که سال گذشته از تراکتورسازی اخراج شد و جای خود را به تونی اولیویرا داد باید مقابل تیم سابقش صف‌آرایی کند. تراکتورسازی که جدی‌ترین تعقیب کننده نفت در صدرجدول است در خانه شرایط سختی را برای سایپا رقم خواهد زد.؛ سایپایی که در میانه جدول جایگاه خود را تثبیت کرده است و هیچ خطری این تیم را تهدید نمی‌کند. با این حال شاید نتیجه این بازی چندان برای سایپایی‌ها اهمیت نداشته باشد اما برای تراکتورسازی 3 امتیاز این دیدار حکم الماس را دارد. باید دید مجید جلالی که به «مرد» بودن معروف است بار دیگر می‌تواند سد راه یک تیم مدعی قهرمانی شود.

فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان
دو تیم جنوبی ایران شرایطی کاملاً متفاوت دارند. فولاد برای قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند و نفت مسجدسلیمان برای اینکه به لیگ دسته اول سقوط نکند، تلاشش را دو چندان کرده است. شاگردان دراگان اسکوچیچ که کمی از کورس رقابت در بالای جدول عقب مانده بودند، پس از دو پیروزی متوالی مقابل استقلال و نفت که هر دو حریف رقیبان مستقیمش بودند اکنون شرایط خوبی پیدا کرده‌اند.

اگر بگوییم فولاد در این چند هفته چراغ خاموش خود را به صدر جدول نزدیک کرده و اکنون فقط 4 امتیاز با رده نخست فاصله دارد، چندان هم غلو نباشد. به هر حال این دو تیم همشهری سرنوشت‌شان به هم گره خورده و با هر نتیجه‌ای عده‌ای از جنوبی‌ها خوشحال خواهند شد و ناراحتی نیز انتظار عده دیگری را می‌کشد.

پرسپولیس - سپاهان
دوئل استاد و شاگرد. حسین فرکی که روزی در تیم ملی دستیار اول برانکو ایوانکوویچ بود و مدت‌ها کار در کنار این مربی را تجربه کرده، حالا به میهمانی آمده است. فرکی در قامت سرمربی سپاهان باید به مصاف پرسپولیسی برود که حالا با برانکو ایوانکوویچ حداقل از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کرده است. پرسپولیس که در این هفته‌ها شانسی برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را ندارد، فقط و فقط برای دفاع از حیثیت نام پرسپولیس تلاش می‌کند اما داستان اصفهانی‌ها فرق دارد.

سپاهان سال گذشته نه تنها نتوانست مقام قهرمانی را کسب کند، بلکه حتی موفق به کسب سهمیه آسیایی هم نشد. این موضوع ضربات زیادی را به این تیم وارد کرد و از همین‌رو هواداران این تیم به هیچ‌وجه دوست ندارند اتفاق سال گذشته امسال هم تکرار شود. حالا سپاهان شرایط بهتری در جدول پیدا کرده و این هفته‌ها به قهرمانی هم امیدوار است، اگر بتواند در ورزشگاه آزادی از سد پرسپولیس با برانکو بگذرد. این اولین دیداری است که برانکو روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند.

راه‌آهن - استقلال خوزستان
علاوه بر دوئل بالای جدولی‌ها، در هفته‌های پایانی لیگ شاهد دوئل پایین جدولی‌ها نیز هستیم. راه‌آهن 21 امتیازی و قعرنشین این هفته میزبان استقلال خوزستان 24 امتیازی است. فرهاد کاظمی که چندین بار توانسته تیم‌های در آستانه سقوط را نجات دهد پس از حضورش در راه‌آهن هنوز موفق به این کار نشده و این تیم قدیمی همچنان در قعر جدول به سر می‌برد.

اوضاع راه‌آهن به هیچ‌وجه مناسب نیست و این تیم برای ماندن در لیگ برتر فقط باید پیروز شود. شاید پیروزی در این دیدار بیش از هر دیدار دیگری برای راه‌آهن حیاتی باشد چراکه استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی یکی از حریفان مستقیم راه‌آهن است.

ملوان - استقلال
راه امیر قلعه‌نویی به انزلی افتاده و بعد از دو هفته ناکامی مقابل فولاد و ذوب‌آهن که نتیجه آن یک شکست و یک تساوی خانگی بود، باید به مصاف ملوانی برود که توانست کمی از بحران فاصله بگیرد. ملوان هنوز خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کند اما تعداد تیم‌های انتهای جدولی آنقدر زیاد است که شاگردان فیروز کریمی با یک پیروزی می‌توانند این خطر را هم از خود دور کنند.

استقلال که نیم فصل اول را با ناکامی پشت سر گذاشت، توانسته بود در نیم فصل دوم دوباره به بالای جدول برسد اما بازهم ناکامی مقابل تیم‌های بالای جدولی امیر قلعه‌نویی و شاگردانش را از رسیدن به صدرجدول باز داشت. حالا استقلالی‌ها فقط می‌توانند برای کسب سهمیه آسیایی تلاش کنند و البته نیم‌نگاهی هم به قهرمانی داشته باشند اما در صورتی که حریفان آنها در بالای جدول دوباره اشتباه کنند.

پدیده - گسترش‌فولاد تبریز
همسایه‌های رده دهمی و یازدهمی جدول رده‌بندی خیال خود را راحت کرده‌اند و با توجه به میزان امتیازهایی که جمع کرده‌اند استرس کمی در پایین جدول دارند. هم پدیده و هم گسترش‌فولاد هنوز روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کنند اما با توجه به اینکه به ترتیب 27 و 26 امتیاز دارند این خطر کمتر آنها را تهدید می‌کند و فقط در صورت اشتباه خودشان با چنین سرنوشتی روبرو خواهند شد.

پدیده در اولین سال حضور در لیگ با حفظ این سهمیه هم نتیجه خوبی کسب کرده و با توجه به شرایطی هم که گسترش‌فولاد داشت، اکنون تنها هدفش باقی ماندن در لیگ است. با این حال این دیدار بین سایر دیدارهای هفته بیست‌وششم از حساسیت کمتری برخوردار است.

صبای قم - پیکان
صبا هم جزو تیم‌هایی است که خیالش از شرایط راحت است. این تیم را خطر سقوط تهدید نمی‌کند و البته شانسی هم برای کسب سهمیه آسیایی ندارد. شرایط صبا کاملاً شبیه شرایط سایپاست اما اوضاع در سوی دیگر میدان کاملاً متفاوت است. پیکان با وجود هزینه زیادی که در این فصل لیگ کرد اصلاً شرایط خوبی را تجربه نکرد و این تیم از ابتدای فصل شرایطش در جدول بحرانی بود.

حتی کنار گذاشتن منصور ابراهیم‌زاده و انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی پیکان هم نتوانسته به این تیم کمکی کند و پیکانی‌ها با ستاره‌هایی که دارند در آستانه سقوط قرار گرفته‌اند. با این وجود کسب 3 امتیاز در این دیدار کمک زیادی به پیکانی‌ها می‌کند اما نباید فراموش کرد که بازیکنان صبا انگیزه زیادی در این بازی دارند. به این دلیل که صمد مرفاوی در نیم فصل اول هدایت نماینده قم را به عهده داشت و در شرایطی کاملاً جنجالی به پیکان آمد. مسئولان باشگاه صبا هم برای اینکه به نوعی از مرفاوی انقام بگیرند بازیکنان تیم‌شان را سرشار از انگیزه خواهند کرد.

به گزارش تسنیم برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌وششم به شرح زیر است:

پنجشنبه، 27 فروردین‌ماه
ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تراکتورسازی تبریز - سایپای البرز، ساعت 17:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 17:30، ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه آزادی تهران

جمعه، 28 فروردین‌ماه
راه‌آهن - استقلال خوزستان، ساعت 17:30، ورزشگاه شهدای شهر قدس

ملوان بندرانزلی - استقلال، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی انزلی

پدیده خراسان - گسترش‌فولاد تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

صبای قم - پیکان، ساعت 17:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...