نسخه چاپی

افزایش صد در صدی ظرفیت راه‌آهن تا ۱۴ ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی از ۲ برابر شدن ظرفیت راه‌آهن با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری خبر داد و گفت: در ۱۴ ماه آینده تمام خطوط ریلی به این سیستم مجهز می شود كه به این ترتیب با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری ظرفیت راه آهن ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، عباس آخوندی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که سیستم کنترل اتوماتیک قطارها در مسیر راه‌آهن تهران – مشهد اجرا شده است، افزود: در 14 ماه آینده تمام خطوط ریلی به این سیستم مجهز می شود که به این ترتیب با هزینه 100 میلیون دلاری ظرفیت راه آهن 100 درصد افزایش می یابد.



وی تاکید کرد: در بخش مسکن و شهرسازی با برنامه ریزی صورت گرفته از سوداگری و سفته بازی جلوگیری می شود و جلوی سوء استفاده عده ای از فرصت طلب ها را خواهد گرفت.



وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشته است که الان به 17 میلیون خودرو رسیده و پیش بینی شده است در دو دهه آینده تعداد خودروها به 50 میلیون دستگاه برسد که قطعاً‌کنترل دستی این ترافیک امکان پذیر نخواهد بود.



وی یادآور شد: امسال برای تجهیز راهدارخانه ها 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.



آخوندی اعلام کرد: برای نخستین بار 480 میلیون تسهیلات برای توسعه بنادر با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.



وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوارم به زودی بابت بدهی پیمانکاران اوراق خزانه اسلامی به آنها داده شود و این اوراق در بازار قابل داد و ستد خواهد بود.



آخوندی اعلام کرد: سال گذشته در بخش راه های روستایی 4000 کیلومتر احداث، 2500 کیلومتر آسفالت و 2500 کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال 5500 کیلومتر از راه های روستایی احداث و آسفالت می شود.



سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این نشست گفت: در سال 1950، بودجه عمرانی 10 سال یکی از کشورهای پیشرفته به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت که نتیجه آن آمایش مناسب سرزمینی و رسیدن به توسعه است و عدم برخورداری از حمل و نقل مناسب یکی از دلایل گرایش به تمرکز جمعیت در کشور است.



وی توضیح داد: در سال همدلی و همزبانی دولت و مجلس لازم است گزارش اقدامات و پیشرفت های وزارتخانه به مردم اعلام شود.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...