نسخه چاپی

سهم درآمد گردشگری ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درآمد ارزی گردشگری خارجی را یك‌هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار عنوان كرد و گفت: سهم ایران از محل گردشگری نیم‌درصد یعنی ۶.۵ میلیارد دلار است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران این شهرستان اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام آزاد راه قزوین‌ ـ‌ رشت و سد پلرود از پروژه‌های سال ۸۰ است. وی با اشاره به اینکه حضور رئیس جمهور و هیئت دولت برای برطرف کردن مشکلات و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گیلان است، افزود: امیدواریم که با تصمیمات و اقدام‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد مشکلات هر چه زودتر برطرف شود و مردم از آثار اجرایی این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

معاون رئیس جمهور از استقبال پرشور مردم گیلان از رئیس جمهور و هیئت دولت قدردانی کرد و گفت: این حضور موجب شد تا خود را متعهدتر نسبت به حل مشکلات مردم گیلان بدانیم. وی به مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و در این مذاکره توانسته‌ایم حقوق هسته‌ای که حق مسلم مردم ایران است را به اثبات برسانیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه تفاهمی که ایجاد شده با لغو کامل تحریم‌ها همراه خواهد بود، تصریح کرد: صلح هسته‌ای صورت نمی‌گیرد مگر اینکه آبرو ، عزت و اقتدار ملت و نظام حفظ شود. وی مذاکرات هسته‌ای را سخت و ماراتن نابرابر خواند و گفت: مذاکره ایران در مقابل شش تیم غربی که هر کدام علاوه بر رسیدن به نتیجه‌ای در زمینه این نشست، بیشتر به دنبال منافع کشور خود هستند، نتیجه برد برد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران توانست مردم‌سالاری را با مدل دینی ارائه دهد، ادامه داد: برخلاف تمام سیاستمداران دنیا ایران موفق شده که حکومت مذهبی بر کشور حاکم کند و در سایه حکومت مذهبی حقوق آزادی‌های مطلوب مورد قبول جامعه را به رسمیت شناخته و با تشکیل پارلمان و رای مردم حکومت کند.

وی تکمیل سد پلرود را از مطالبات به‌حق مردم رودسر خواند و گفت: اتمام این پروژه به‌ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و به جدیت برای اتمام آن تلاش می‌کنیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به افزایش اعتبار برای اتمام پروژه راه سراوان‌ ـ سیاهکل‌ ـ املش‌ ـ رحیم آباد‌ ـ‌ چابکسر، افزود: در شرایطی که کشور با محدودیت فروش نفت مواجه است و قادر نیستیم نیاز ارزی خود را از این طریق تامین کنیم بحث گردشگری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

وی درآمد ارزی گردشگری خارجی را یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار عنوان کرد و متذکر شد: سهم ایران از محل گردشگری نیم درصد یعنی ۶.۵ میلیارد دلار است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ‌ایران از نظر گردشگری سلامت جزو ۱۵ تا ۲۰ کشور نخست دنیا است، تصریح کرد: تا ۱۱ سال آینده یعنی در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی می‌شود که سهم گردشگری ایران از پنج میلیون به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی ارتقا یابد و سهم درآمد حاصله نیز به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار برسد.

وی ایران به‌ویژه گیلان را به دلیل برخورداری از موقعیت‌های فرهنگی و مذهبی خاص دارای ظرفیت‌های گردشگری حلال دانست و یادآور شد: گردشگران مسلمان به دنبال آرامش و امنیت برای خانواده خود هستند و به همین دلیل هر روز بر تعداد گردشگران خارجی کشور افزوده می‌شود.

۱۳۹۴/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...