نسخه چاپی

شعار بیست و هشتمین نمایشگاه كتاب تهران

«خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» به عنوان شعار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران انتخاب شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ در توضیح انتخاب این شعار آمده است: «کتاب خواندن یکی از ارزشمند‌ترین راه‌های ارتباط میان انسان‌هاست. وقتی ما کتاب می‌خوانیم وارد یک گفت‌و‌گوی بیکران در حوزه دانش و فرهنگ می‌شویم.

هسته مرکزی این شعار بر این موضوع تاکید دارد که کتابخوانی یک نوع گفت‌و‌گو کردن است که هم می‌تواند در داخل کشور اتفاق بیفتد و هم در سطح بین‌المللی.

از آنجا که ایران همیشه قصد داشته است که با فرهنگ‌های مختلف ارتباط داشته باشد و به معرفی فرهنگ خود بپردازد و دیگر فرهنگ‌ها را نیز بشناساند، در این گفت‌وگو می‌توانیم فرهنگ خود را بشناسانیم. از این رو به تعبیری بهتر »خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» است.

افراد سرشناس مردم را به حضور در نمایشگاه کتاب دعوت کنند

محمدعلی بهمنی، شاعر و غزل‌سرا، با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، درباره تأثیر این رویداد فرهنگی در کشور گفت: بدون شک حضور مردم در نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند باعث تحرک حوزه نشر شود به همین منظورهرکسی که اعتباری نزد مردم دارد باید جامعه را به حضور در نمایشگاه و آغاز نهضت کتابخوانی دعوت کند.

وی با اشاره به اهمیت حضور افراد سرشناس در مکان‌های فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: برگزاری یک نمایشگاه گسترده در حوزه نشر مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضروری است، به همین دلیل این نمایشگاه باید در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود. بدون شک فضای نمایشگاهی شرایطی را فراهم می‌‌کند که حتی افرادی که علاقه چندانی به کتاب و کتابخوانی ندارند نیز کتاب خریداری کنند، بنابراین هر فردی که حرف و نظرش تاثیرگذار است و اعتباری در جامعه دارد باید مردم را به حضور در این نمایشگاه دعوت کند.

وی ادامه داد: البته خرید کتاب چندان مهم نیست، زیرا بعضی‌ها خوب کتاب می‌خرند اما یک برگ آن را هم مطالعه نمی‌کنند، به همین دلیل در کنار دعوت مردم به خرید کتاب، آنها را به خواندن کتاب نیز باید دعوت کنیم.

این غزل‌سرای کشورمان که در سال ۱۳۷۸ موفّق به دریافت تندیس خورشید مهر به‌ عنوان برترین غزل‌سرای ایران شده است در توضیح پیشرفت‌های نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های گذشته گفت: مسولان برگزاری نمایشگاه همه تلاش خود را انجام می‌دهند و هر ساله نمایشگاه خوبی را شاهد هستیم اما هنوز مشکل مکان برگزاری نمایشگاه پابرجاست، زیرا مصلی برای کار دیگری ساخته شده و برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه محل مصلی برای نمایشگاه کتاب طراحی نشده تعدادی از غرفه‌ها که توان مالی کمتری دارند در میان غرفه‌های بزرگ گم می‌شوند. به هر حال برگزاری این نمایشگاه کار دشواری است و خدا را شکر که بخش قابل توجه‌ای از جامعه آن را می‌پسندند.

بهمنی که در سال ۹۳ به عنوان چهره ماندگار جشنواره صنعت چاپ کشور انتخاب شد در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: امیدوارم در سال‌های آینده کتاب‌های برجسته از هر حوزه انتخاب شوند و با تبلیغات دولتی این کتاب‌ها به مردم معرفی شوند تا کتاب‌هایی که ارزش ادبی و علمی چندانی ندارند با تبلیغات رسانه‌ای به صدر کتاب‌های پرفروش نروند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...