نسخه چاپی

گاز سمی جان ده‌ها كودك یمنی را گرفت

یكی از مسئولان هلال احمر یمن با اشاره به مرگ ده‌ها كودك یمنی بر اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از بمب‌هایی كه عربستان بر سر مردم این كشور ریخته است، گفت: رژیم آل سعود با وعده كمك مالی به ملت مظلوم یمن، آنها را به سخره گرفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حملات دیروز جنگنده‌های رژیم سعودی به استان‎های صنعا و عدن در جنوب یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی کشته یا زخمی شدند و همزمان دربار پادشاهی عربستان از تخصیص مبلغ 274 میلیون دلار به آنچه کمک‌های بشردوستانه به یمن از طریق سازمان ملل خوانده است، خبر داد.

«عبدالله معبود الشکری» یکی از مسئولان هلال احمر یمن به خبرنگار فارس گفت: در بمباران هواپیماهای سعودی به مناطقی در صنعا بیست تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند و در این بین عدن در صدر فهرست شهرهای یمن از حیث شمار قربانیان قرار داد که آن هم به خاطر حضور گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان هوادار هادی در آنجاست.

الشکری گفت: هلال احمر یمن یک فیلم ویدیویی نشان خواهد داد که فوت ده‌ها تن از کودکان را به خاطر استنشاق گازهای سمی نشان می‌دهد.

انفجار شدید ناشی از بمباران جنگنده‌های عربستان علاوه بر تخریب شمار زیادی از خانه‌های مسکونی، موجب ایجاد ابر غلیظ از دود و گازهای سمی خفه کننده می‌شود.

منابع یمنی پیش از این در خصوص نوع بمب‌های به کار برده شده توسط جنگنده‌های متجاوز عربستانی علیه مردم شهر صنعا گفتند: بمب‌های به کار گرفته شده در برخی حملات هوایی اخیر عربستان با بمب‌ها و راکت‌هایی که طی سه هفته گذشته بر سر مردم یمن ریخته شده، متفاوت بوده است، این بمب‌ها از نوع بسیار خطرناک و کمیاب بوده که بر اثر متصاعد شدن گازهای خطرناک از آن و استنشاق از سوی اهالی مناطق بمباران شده، موجب خفگی ساکنان آن مناطق شده و خسارت بسیار زیادی به بار آورده است.

رژیم آل سعود ملت یمن را به سخره گرفته است


وی افزود: اعضای هلال احمر یمن با اعتراض به تصمیم شاه سعودی برای اختصاص 274 میلیون دلار کمک به یمن تاکید کردند که این تصمیم به سخره گرفتن ملت مظلوم یمن است که زیر آتش حملات هواپیماهای سعودی به سر می‌برند.
این مسئول هلال احمر یمن با اشاره به اینکه کودکان و زنان قربانیان بی‌گناه تجاوز سعودی هستند، تاکید کرد: حملات سعودی برای تخریب تمدن یمن و انقلاب مردمی آن صورت گرفته است.
«خالد البرایمی» یک نظامی یمنی نیز پیشتر به خبرنگار فارس خبر داده بود که ارتش یمن با همکاری انصار الله و کمیته‌های مردمی کامیون‌های حامل سلاح و مواد شیمیایی که در ساخت گاز سارین به کار گرفته می‌شود کشف و ضبط کردند.
تاکنون آمار دقیقی از قربانیان تجاوز سعودی به یمن اعلام نشده اما منابع میدانی به خبرنگار فارس گفتند که هر پنج دقیقه یک نفر در حملات جنگنده‌های سعودی یا شبه نظامیان تروریست کشته یا زخمی می‌شود.

نیمی از بیمارستان‌های یمن تخریب شده است

«هیثم مؤید الأحمری» عضو کادر پزشکی در بیمارستان نظامی صنعا هم با اشاره به اینکه بیش از نیمی از بیمارستان‌های یمن بر اثر حملات هوایی عربستان تخریب شده است، گفت: این دلیل تعطیلی کار ده‌ها بیمارستان و مرکز بهداشت و مهاجرت بیش تر پزشکان و کارکنان بهداشت است.

هواپیماهای سعودی نیز مانع رسیدن کمک‌های پزشکی و دارویی به فرودگاه صنعا می‌شوند و در همین حال تروریست‌ها کودکان را سپر انسانی در حملات تروریستی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی کرده‌اند.

انصار الله برای پاکسازی کامل حضرموت آماده می‌شود

از سوی دیگر «نوری البریسمی» یکی از رهبران انصار الله نیز به خبرنگار فارس گفت که این جنبش برای حمله به فرودگاه المکلا، بزرگ‌ترین شهر استان حضرموت در جنوب شرق یمن آماده می‌شود.

وی افزود: تروریست‌ها از برخی مناطق بدون هیچ مقاومتی عقب نشینی کردند و انصار الله طی روزهای گذشته مناطق اصلی را تحت کنترل گرفته و بیش از دویست زندانی از جمله برخی سرکرده‌های القاعده را به گروگان گرفته است.
البریسمی همچنین از پیوستن هزاران تن از فرزندان ملت یمن به صفوف نیروهای مسلح و کمیته‌های انقلابی برای رویارویی با تروریست‌ها در دیگر استان‌ها خبر داد.

۱۳۹۴/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...