نسخه چاپی

فرماندار تهران:‌ با تبلیغات زودرس انتخاباتی برخورد می‌شود

فرماندار تهران اعلام كرد كه با تبلیغات زودرس انتخاباتی برخورد خواهد شد.

به گزارش نما، عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا درتشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از مباحث مربوط به انتخابات بحث افرادی است که می‌خواهند کاندیدا شوند، آن‌ها حرکاتی را انجام می‌دهند تا خودشان را به مردم معرفی کنند ما از این کار استقبال می‌کنیم و از هر جریانی هم که باشد برای‌مان فرقی ندارد، ولی مانع از این می‌شویم که از فرصت‌های پیش آمده سوءاستفاده شود و با تبلیغات زودرس برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در انتخابات یکی روند و شیوه برگزاری انتخابات است که باید انجام شود که شامل شعب اخذ رای می‌شود در شهر تهران 4 هزار شعبه و 8 هزار صندوق داریم و کاری که باید انجام شود این است که آموزش و شناسایی نیروها صورت گیرد و پشتیبانی و تدارکات سایر فعالیت‌های مربوط به بحث‌های انتخاباتی انجام شود تا انتخابات سالمی را در پیش داشته باشیم.

فرهادی ادامه داد:‌ نکته دیگر به مسائلی بازمی گردد که خارج از فرمانداری است، مثل برگزاری همایش‌ها، به دنبال این هستیم تا جلوی هرگونه تجمع غیرقانونی و بدون مجوز گرفته شود و برایمان فرقی نمی‌کند که این گردهمایی‌ها مربوط به کدام گروه و یا جریان باشد. البته احزابی که مجوز دارند می‌توانند تجمعات و نشست‌های داخلی خودشان را در مساجد و مراکز خود داشته باشند و در این زمینه خیلی هم نیاز به مجوز وجود ندارد تنها به ما خبر می‌دهند تا برای برقراری امنیت اقدام کنیم.

وی یادآور شد: برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها نیاز به اخذ مجوز دارد که مجوز تجمع را استانداری و راهپیمایی را وزارت کشور پس از اخذ نظرات فرمانداری صادر می‌کند و مقدمات کار از طریق فرمانداری انجام می‌شود.

فرماندار تهران همچنین درباره برگزاری تجمعات اخیر در تهران و اینکه آیا مجوز داشته‌اند یا خیر خاطرنشان کرد:‌ ممکن است برای برگزاری تجمعی درخواستی بیاید که هر مجوزی شرایط خاص خود را دارد، اگر مربوط به جریانات خارجی باشد باید نظر وزارت خارجه، دستگاه های امنیتی و انتظامی و دستگاه سیاسی که فرمانداری است اخذ شود و پس از جمع بندی به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در تجمعات اخیر تنها تجمع آخری مجوز داشت و درخواستش آمده بود و مجوز داده شده بود، ولی تجمعات قبل از آن هیچ گونه مجوزی نداشت چون برخی حرکت‌ها ممکن است خیلی به نفع نظام نباشد و تشخیص دادن مجوز با بخش مربوطه از جمله وزارت خارجه خواهد بود.

فرهادی در پایان اظهار کرد: ممکن است تجمعی صنفی باشد که ما ابتدا با صنف مربوطه صحبت می کنیم تا مشکل را حل کنند و تجمع انجام نشود ولی اگر مشکل حل نشد این اجازه را می‌دهیم که اصناف اعتراض خود را داشته باشند. در برخی مواقع هم درخواست‌های تجمع اجتماعی و اعتقادی است مثل امر به معروف. اگر در جایی باشد که برای مردم مشکلات ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهیم و مثلا می‌گوییم این مکان برای برگزاری تجمع مناسب نیست و جای دیگری را انتخاب کنید که در برخی موارد ممکن است تقاضا دهندگان از اقدام خود منصرف شوند.

۱۳۹۴/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...