نسخه چاپی

هشدار پوتین به تل‌آویو

رییس جمهور روسیه به رژیم صهیونیستی در زمینه تجهیز نظامی اوكراین هشدار داده است كه علاوه بر ایران، سامانه موشكی اس _ ۳۰۰ را به سوریه نیز ارسال می‌‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» یکشنبه هفته جاری در گزارشی مدعی شد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به اسرائیل در زمینه تجهیز نظامی کی‌یف هشدار داده است که در صورت وقوع چنین کاری مسکو با فروش سامانه دفاع هوایی اس _ ۳۰۰ به سوریه مقابله به مثل خواهد کرد. هشدار ولادیمیر پوتین در این زمینه حکایت از تنش دیگر بین روسیه از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر دارد.

بر اساس این گزارش، اطلاعات به روز شده روسیه حکایت از آن دارند که همزمان با تجهیز نظامی مخالفان حکومت سوریه از سوی آمریکا و اسرائیل، آن‌ها همزمان در حال تجهیز ارتش اوکراین نیز هستند. دبکا فایل در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی، نظامی خود نوشت: محموله‌های کمک نظامی آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و فرانسه به اوکراین انتقال داده شده‌اند و قرار است در روزهای آینده ۲۹۰ افسر آمریکایی تیپ ۱۷۳ نیروهای ویژه برای آموزش نیروهای این کشور وارد اوکراین شوند.

این گزارش می‌افزاید، ولادیمیر پوتین بارها به واشنگتن هشدار داده که تجهیز نظامی اوکراین باعث اقدام‌های روسیه در ضربه زدن به منافع آمریکا در اروپا و دیگر نقاط جهان خواهد شد.

به گزارش دبکا فایل، پوتین شنبه هفته جاری به طور تلویحی از عزم مسکو در تجهیز سوریه به موشک‌های اس _ ۳۰۰ خبر داده و از پاسخ دادن به پرسشی مبنی بر این که اگر اسرائیل از مسکو درخواست کند از فروش این سامانه دفاع هوایی به دمشق خوداری کند، طفره رفته و در مقابل اظهار داشته است که تجهیز اوکراین از سوی اسرائیل اقدامی مخرب در برقراری ثبات در اوکراین خواهد بود و موجب می‌شود تا کرملین در فکر ارسال موشک‌های یاد شده به سوریه باشد.

۱۳۹۴/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...