نسخه چاپی

برنامه گالری‌ ها در هوای اردیبهشتی تهران

گالری‌ها و مراكز هنری تهران نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی را برای بازدید علاقه‌مندان در نخستین روزهای اردیبهشت‌ماه تدارك دیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: گالری‌ها و مراکز هنری تهران نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی را برای بازدید علاقه‌مندان در نخستین روزهای اردیبهشت‌ماه تدارک دیده‌اند.

آرت‌سنتر 2 نمایشگاهی از نقاشی‌های ناصر اویسی، یکی از بزرگان مکتب سقاخانه را برپا می‌کند. این مجموعه دربرگیرنده 60 تابلو نقاشی او و نقاشی‌های کوچک است که در ابعاد 40 در 30 سانتی‌متر روی کاغذ و با تکنیک آب‌مرکب خلق شده‌اند. نقاشی‌هایی هم با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده‌اند که بزرگ‌ترین اثر این مجموعه در ابعاد 200 در 100 سانتی‌متر کشیده شده است. در کنار این آثار مجموعه‌ای از لیتوگرافی‌های اویسی نیز به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه اویسی از 4 تا 15 اردیبهشت‌ماه از ساعت 11 تا 21 در نگارخانه آرت‌سنتر 2 به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری فرامرزی

نمایشگاهی از عکس‌های سعید دهقانی با عنوان «شهر پیدا بود» در گالری «فرامرزی» افتتاح می‌شود. در این مجموعه نگاه متفاوتی به شهر تهران شده است و عکاس با نگاه خاص خود، عکس‌هایی را از این شهر به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه عکس‌های این هنرمند چهارم اردیبهشت‌ماه در گالری «فرامرزی» به نشانی میدان ونک، خیابان ونک، کوچه ارم، شماره 6 افتتاح می‌شود و تا 16 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری شماره 6

نمایشگاه کانسپچوال مریم آقایی با عنوان «جنگ داخلی» در گالری شماره ٦ افتتاح می‌شود. آقایی درباره‌ی این نمایشگاه گفت: در ابتدا لباسی از جنس باند کشی (باند درد) طراحی و اجرا شد و بعد پرفورمر ما آن لباس را پوشیده و جلوی دوربین عکاسی قرار گرفت. در حین اجرای پرفورمنس صدها عکس گرفته شد و از بین آن‌ها به‌گونه‌ای که روایت را دچار خلل نکند ١٧ عکس انتخاب شد. این ١٧ قطعه روایت را به‌طور کامل بیان می‌کند.

نمایشگاه کانسپچوال (هنر مفهومی) «جنگ داخلی» جمعه 4 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 در گالری شماره ٦ به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره ٢ افتتاح می‌شود و تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاهی از آثار طراحی و نقاشی حسن قائمی در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان ایران افتتاح ‌شده است. حسن قائمی متولد سال ۱۳۱۴ در شهر رشت است. از اساتید نقاشی او می‌توان به آلکس گِوِرگیس اشاره کرد. قائمی با وجود فعالیت قابل توجه در دهه 30 و 40 از جمله برگزاری نمایشگاه مشترک همراه سهراب سپهری در موزه هنر مدرن آمریکا، در دوران پس از انقلاب ارتباط چندانی با دنیای هنر نداشته است.

نمایشگاه آثار این هنرمند تا پنجم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه آثار این هنرمند هر روز از ساعت 14 تا 21 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری «اُ»

نخستین نمایشگاه گالری «اُ» در سال جدید روایتی متفاوت از زندگی را روی بوم‌های نقاشی به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ٢٠ نقاشی رنگ‌ روغن از «امید بازماندگان» روی دیوار گالری رفته است. رنگ‌هایی زنده، استفاده از عناصر طبیعی و ترسیم روزمرگی که کاملا از زندگی شخصی الهام گرفته شده، از جمله عواملی است که امکان درک این آثار را به دور از تنگناها و پیچیدگی‌های معنایی برای مخاطب فراهم می‌کند.

نمایشگاه آثار امید بازماندگان تا 21 اردیبهشت‌ماه در گالری «اُ» واقع در خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ ادامه دارد.

پردیس سینمایی ملت

همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، نمایشگاه عکس خرمشهر که منتخبی از عکس‌های سالروز فتح خرمشهر است، برگزار می‌شود. این نمایشگاه از 7 تا 12 خردادماه در پردیس سینمایی ملت برپا خواهد بود.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خرداد به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.

نگارخانه مریم

نمایشگاه مروری بر آثار پژمان رحیمی‌زاده - هنرمند تصویرگر - جمعه 4 اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه تازه‌تأسیس «مریم» افتتاح می‌شود.

رحیمی‌زاده دانش‌آموخته رشته ارتباط تصویری است و تصویرگری بیش از 65 کتاب را در سه دهه اخیر در کارنامه دارد. او تنها نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن در سال 2016 است که هر دو سال یک‌بار با حضور نویسندگان و تصویرسازان سراسر جهان برگزار می‌شود و هنرمند ایرانی در این دوره با 56 هنرمند دیگر از 33 کشور رقابت می‌کند.

علاقه‌مندان به هنر تصویرسازی برای دیدن نمایشگاه آثار رحیمی‌زاده می‌توانند از 5 تا 24 اردیبهشت‌ماه هر روز به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه مریم به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بوستان حضرت مریم (س) مراجعه کنند.

گالری شکوه

گالری «شکوه» نخستین نمایشگاه سال 94 خود را با نمایش نقاشی‌های نیلوفر وجدانی برپا کرده است. «تکرار» عنوان این نمایشگاه است که در آن 13 اثر با تکنیک اکریلیک و ورق نقره روی بوم به نمایش گذاشته شده که ابعاد کوچکترین اثر 80×80 و بزرگ‌ترین 160×160 سانتی‌متر است.

نمایشگاه «تکرار» از 28 فروردین تا 9 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری «اِی‌.جی»

گالری «اِی‌.جی» نمایشگاهی از عکس‌های جدید غزاله هدایت را ‌به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه مجموعه‌ی ۲۶ عکس با عنوان «رُفته‌ها» وجود دارد. این عکس‌ها تصاویری هستند از نامه‌ها‌ی رنگ‌پریده، ملافه‌های چروکیده و کاغذهای پاره که هر کدام محتوای خود و نیز زندگی خصوصی هنرمند را پنهان کرده‌اند.

نمایشگاه این هنرمند از 21 فروردین تا 16 اردیبهشت از ساعت 11 تا 19:30 در گالری «ای.جی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک‌وی، خیابان پسیان، شماره ۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این گالری پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها تعطیل است.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...