نسخه چاپی

رایزنی روحانی با همتای چینی خود در باره ادامه مذاكرات هسته ای

دكتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران پس از دیدار با شی جین پینگ همتای چینی خود در جاكارتا پایتخت اندونزی به خبرنگاران، گفت كه در این دیدار در خصوص مذاكرات ایران و گروه 1+5 و نحوه كمك پكن در ادامه مذاكرات بحث شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا وی گفت که در دیدار مفصل با رییس جمهوری چین مناسبات دوجانبه و توسعه روابط اقتصادی مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

دکتر روحانی تصریح کرد که در مذاکره با همتای چینی چگونگی رسیدن به راهبرد مشترک در روابط دو کشور نیز مورد بحث قرار گرفته است.

رییس جمهوری کشورمان مسائل فرهنگی و منطقه ای از جمله مساله یمن را از محورهای مورد بحث در این دیدار اعلام کرد.

وی در ادامه به دیدار صبح امروز با جوکو ویدودو رییس جمهوری اندونزی اشاره کرد و گفت: اندونزی کشوری بسیار مهم بوده و روابط تهران با جاکارتا نیز بسیار دیرینه است.

روحانی گفت که در این دیدار نیز در باره نحوه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و مبارزه با افراطی گری و تروریسم بحث شده است.

وی اعلام کرد که با همتای اندونزیایی خود در خصوص گشایش در روابط به توافق رسیده است.

رییس جمهوری همچنین به دیدار و مذاکره صبح امروز خود با رانگ تان سانگ همتای ویتنامی اشاره کرد و گفت که توسعه مناسبات دوجانبه از محورهای مورد بحث در این دیدار بود.

وی گفت که همکاری های ایران و ویتنام در سازمان های بین المللی و توسعه همکاری سازمان اکو و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی که عصرامروز منتشر می شود، گفت که هیات های کشورهای شرکت کننده در باره این بیانیه بحث کرده اند و نظرات ایران نیز در آن لحاظ شده است.

وی گفت که بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی بیانیه ای متعادل و مناسب خواهد بود.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری طرح رویکرد همه جانبه برای ریشه کنی تروریسم که دکتر روحانی روز گذشته به سران کنفرانس آسیا - آفریقا پیشنهاد کرد، گفت که این طرح دنبال می شود.

وی گفت این طرح را با هدف مبارزه با تروریسم و خشونت که امروز در منطقه و جهان بسیار اهمیت دارد از طریق کشورها و سازمان های مختلف دنبال می کنیم.

دکتر روحانی روز گذشته با ارائه طرح رویکردی همه جانبه برای ریشه کنی تروریسم، گفت: مفهوم بنیادین در مبارزه با تروریسم، گرامی داشتن حیات انسان است. ما باید به نقطه ای برسیم که برای آرامش جهانی و ایمنی خاطر، جان افراد از هر دین و مذهب و یا هر قوم و نژاد، در دیدگاه همگان، یکسان و برابر باشد.

رییس جمهوری امروز در ادامه برنامه های خود در نشست پایانی اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی شرکت کرده و با علمای مسلمان و نخبگان کشور اندونزی دیدار می کند.

دکتر روحانی و هیات همراه امشب جاکارتا را به مقصد تهران ترک می کنند.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...