نسخه چاپی

اولویت روسیه در مذاكرات هسته‌ای ایران

یك رسانه های روسی به نقل از دیپلمات های این كشور در مذاكرات هسته ای ایران و ۱+۵، اعلام كرد كه دور بعدی مذاكرات در هفته پیش رو برگزار می شود.

به گزارش نما، مهر به نقل از راشاتودی، طرفین حاضر در مذاکرات هسته ای وین روز جمعه با برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها در هفته پیش رو (هفته جاری) موافقت کردند.

این رسانه اشاره ای به مکان و تاریخ دقیق برگزاری دور بعدی مذاکرات نکرده اما به نقل از دیپلمات های روس عنوان کرد که روسیه انتظار وقوع معجزه در این دور زا مذاکرات را ندارد چون قرار است همانند گفتگوهای وین طرفین بر روی نگارش متن توافق جامع تمرکز داشته باشند.

برخی رسانه ها نیز اعلام کرده اند دور بعدی مذاکرات روز دوشنبه در نیویورک برگزار شود.

به نوشته راشاتودی، روسیه نقطه نظرات و اولویت های خود را در این مذاکرات دارد که یکی از آنها متقاعد کردن همه طرفین برای لغو تحریم های تسلیحاتی ایران است زیرا تحریم تسلیحاتی هیچ ربطی به موضوع هسته ای ایران ندارد.

این رسانه در ادامه به نقل از یکی از دیپلمات های روس می نویسد: در مورد اینکه اگر ایران به تعهدات خود عمل نکند مجددا با تحریم ها مواجه می شود مطالب زیادی گفته شده اما به نظر ما این موضوعی است که باید در شورای امنیت سازمان ملل درباره آن رای گیری شود.

۱۳۹۴/۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...