نسخه چاپی

زنده هایی كه شناسنامه مردگان را دارند

مدیركل ثبت ‌احوال استان‌كرمانشاه می گوید علت فوت 600 نفر از اهالی این استان در سال گذشته نامعلوم به ثبت رسیده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل ثبت ‌احوال استان‌کرمانشاه می گوید علت فوت 600 نفر از اهالی این استان در سال گذشته نامعلوم به ثبت رسیده است.

علیرضا قبادی در این باره تصریح کرد: در چندمورد علت‌ فوت نامعلوم اعلام می‌شود از جمله اینکه برخی‌افراد در چنددهه گذشته فوت کرده‌اند اما تاکنون مرگ آنها ثبت نشده و حال فرزندان و یا نوه‌های این‌افراد مراجعه کرده و درخواست ثبت فوت می‌کنند، اما در خصوص علت ‌فوت چیزی به خاطر ندارند.

قبادی افزود: مواردی هم هست که در سالهای دور اگر فرزندی در خانواده فوت می‌کرد شناسنامه‌اش را به فرزند دیگر خانواده می‌دانند و فوت‌ فرزند دیگر ثبت نمی‌شد.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر برخی افراد مراجعه می‌کنند و عنوان می‌کنند که صاحب شناسنامه آنها فرزند دیگر خانواده بوده که فوت کرده است.

قبادی افزود: این افراد به دادگاه رفته تشکیل پرونده می‌دهند و حکم ابطال صدور برای آنها صادر شده و شناسنامه‌ جدید دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌کرمانشاه اظهار کرد: در اکثر این‌ موارد نیز علت فوت صاحب ‌اصلی شناسنامه نامعلوم است.

قبادی یادآور شد: برخی افراد نیز هستند که مجهول الهویه هستند یعنی نه هویت آنها مشخص است و نه علت‌فوت آنها، مانند فوت برخی افراد بی‌خانمان که علت‌فوت این‌افراد نیز نامعلوم می‌ماند.

وی اظهار کرد: برخی افراد نیز هویت مشخصی دارند اما آزمایشات اولیه علت‌فوت آنها را مشخص نمی‌کند و نیاز به آزمایشات دیگری مانند سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و سایر آزمایشات است.

قبادی افزود: فوت این‌افراد ثبت شده، اما تا مشخص‌شدن علت فوت آنها، علت‌فوت نامعلوم اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌کرمانشاه با اشاره به ثبت‌ فوت جنین‌های شش ماهه به بالا اظهارکرد: جنین‌های شش ماهه به بالایی که می‌میرند براساس قانون ثبت‌فوت می‌شوند، اما علت فوت آنها از آنجا که داخل‌رحم فوت شده‌اند نامعلوم اعلام می‌شود.

۱۳۹۴/۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...