نسخه چاپی

مرزهای شرقی بسته شوند!

عکس خبري -مرزهاي شرقي بسته شوند!

رئیس مجلس با بیان اینكه كانون وظایف نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی است، گفت: در مورد بستن مرزها تصمیمات خوبی گرفته شد اما به دلیل مشكلات تامین منابع به صورت مرحله‌ای كار پیش رفت و با جدیت باید دنبال شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا که در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله امنیت اجتماعی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی همه مسئولان قرار بگیرد، تامین امنیت اجتماعی در کشور، کانون وظایف ناجاست البته مسائل امنیتی در کشور ما در سطوح مختلفی وجود دارد و کشمکش‌های سیاسی در این زمینه داریم.

وی افزود: در کشوری که دارای دموکراسی است، کشمکش سیاسی حتما وجود خواهد داشت، اما آنچه مردم به طور روزانه با آن ارتباط دارند امنیت اجتماعی است، نیروی که مردم به آن نیاز دارند نیروی انتظامی است و ناجا باید به داد مردم برسد اگر این موضوع در اولویت کاری نیروی انتظامی قرار بگیرد، یک آرامش کاملی در جامعه به وجود می‌آید، باید بستر امنیت اجتماعی در جامعه فراهم شود تا مردم در پناه نیروی انتظامی به آرامش برسند، مردم باید احساس کنند پناهگاه واقعی شما (نیروی انتظامی) هستید.

لاریجانی ادامه داد:‌این موضوع آنقدر ارزش دارد که برایش هزینه کنید.

رئیس مجلس یادآور شد: باید این آرامش امنیت اجتماعی را ایجاد کنیم چرا که تامین امنیت اجتماعی سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است؛ ما مرزهای آبی و خشکی زیادی داریم که هر دوی این مرزها می‌تواند سرمایه‌ای برای ما باشد، باید متناسب با شرایط کشورهای همسایه بتوانیم مرزهای کشور را سامان دهیم.

وی افزود: در شرق کشور مشکلات امنیتی برای کشورهای همسایه ما به وجود آمده و به نظرم در سال ۹۴ ثقل آن غلیظ‌تر می‌شود،‌موج‌های تروریستی در این کشورها وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

رئیس مجلس گفت: در مورد بستن مرزها تصمیمات خوبی گرفته شد اما به دلیل منابع و اعتبارات کار را به صورت مرحله‌ای پیش بردند که باید با جدیت دنبال شود، برای منابع و اعتبارات بستن مرزهای کشور فکری شده و به نظرم در چند روز گذشته تدبیری برای آن اتخاذ شده است.

لاریجانی اضافه کرد:‌ نیروی انتظامی در سال‌های گذشته از مجموعه بخش‌های مختلفی ترکیب پیدا کرد و تبدیل به ناجای امروز شد که کارهای مختلفی انجام می‌دهد، از مرزبانی گرفته تا کارهای تخصصی مختلف، در این سال‌ها نیروی انتظامی یک اقدام بسیار خوب انجام داد و گردش کار در این نیرو به خوبی پیش می‌رود. البته دستگاه‌های مختلف باید کمک‌های مادی و معنوی به نیروی انتظامی داشته باشند که سهم مجلس به شما همان بخش معنوی است و از نظر مادی هر چه نیاز دارید یقه رئیس قوه مجریه را بگیرید!

وی افزود: ما در این شرایط بسیار داغ منطقه که پر از مسائل و مشکلات ضدامنیتی است و تقریبا اکثر کشورهای منطقه ما با مشکل امنیتی مواجه هستند اما ایران باثبات است و این دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است، کمتری کشوری در منطقه داریم که در این بحران ضدامنیتی وضعیت منظم و ثابتی داشته باشد اما جمهوری اسلامی ایران از ثبات امنیتی معقولی برخوردار است و این امر جز با طراحی درست و حضور منظم گروه‌های مسلح پرتلاش امکان‌پذیر نیست، نیروی انتظامی در این سال‌ها توانسته در انضباط در راهنمایی و رانندگی تا حد زیادی توفیق داشته باشد و کار در این بخش منضبط‌تر شده است ولی هنوز باید روی این بخش کار شود،‌البته در شرایط فعلی باید از سرمایه به وجود آمده بیشتر استفاده کنیم چرا که ناجا یک شرایط اختصاصی دارد و هیچ یک از نیروهای مسلح ما به اندازه ناجا در حل و فصل مسائل و مشکلات مردم تا این حد در هم تنیدگی با مسائل روزمره مردم ندارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تکیه‌گاه مردم است، گفت: تکیه‌گاه بودن شما برای مردم یک سرمایه برای شماست اما اقتضائاتی دارد که باید به آنها توجه شود، باید افرادی در نیروی انتظامی گزینش شوند که دغدغه‌ حل مشکلات مردم را داشته باشند، نحوه انتخاب افراد باید کارشناسی شود و آموزش‌ها و آداب معاشرت با مردم در بخش‌های مختلف باید آموزش داده شود. چون شما لایه‌های مختلفی از نظر ارتباط با مردم دارید، باید متناسب با آن آموزش‌های لازم داده شود.

وی با بیان اینکه تنوع کاری ناجا بسیار زیاد است، گفت: مقداری از کار شما مربوط به امنیت اجتماعی مردم می‌شود مثلا اگر شرایط اقتصادی کشور قدری پرتلاطم باشد، اثراتی روی امنیت اجتماعی مردم می‌گذارد که به شما ارتباط پیدا کند، کار شما باید باعث بازدارندگی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اینکه حجم زیادی سوخت از کشور ما قاچاق می‌شود یک معضل است که باید بیشتر مدنظر قرار گیرد. موضوع پیشگیری از جرم به نظر می‌رسد مورد کم‌توجهی قرار گرفته است، امیدواری امروز در کشور ما به شما (نیروی انتظامی) زیاد است و اطمینان می‌دهم که نیازهایتان حتما مورد توجه مجلس خواهد بود و ما از این نیرو حمایت خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...