نسخه چاپی

درخواست پاكستان برای مقابله با داعش

درخواست پاكستان از كشورهای منطقه برای كمك در مبارزه با داعش، سفر نخست وزیر پاكستان به انگلیس و حمله تروریستی در پیشاور بخشی از اخبار 24 ساعت گذشته حوزه پاكستان را تشكیل می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، درخواست سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم، حمله تروریستی به یک مرکز پلیس در پیشاور، هشدار وزیر کشور به مردم پاکستان، ترور یک فعال حقوق بشری و سفر نوازشریف به لندن و دیدار با نخست وزیر این کشور، بخشی از مهمترین اخبار 24 ساعت گذشته حوزه پاکستان را شامل می‌شود.

پاکستان خواهان همکاری منطقه‌ای برای مقابله با داعش شد

«تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: همه باید برای مقابله با خطر «داعش» با یکدیگر همکاری کنند تا این گروه نتواند جایگاه خود را در منطقه مستحکم کند.

وی با هشدار درباره گسترش شبکه داعش در منطقه از کشورهای منطقه خواست برای مقابله با این خطر جدی با یکدیگر همکاری کنند.

تسنیم اسلم بیان کرد: داعش برای ایران، افغانستان، روسیه،‌ پاکستان و تمام کشورهای همسایه خطر بزرگی محسوب می‌شود که باید نسبت به آن هوشیار بود.

حمله تروریستی در پیشاور؛ 5 پلیس مجروح شدند

بر اثر انفجار بمب نزدیک خودروی حامل نیروهای پلیس در منطقه گلبهار شهر پیشاور 6 نفر از جمله 5 پلیس و 2 عابر پیاده زخمی شدند.

نیروهای امدادی مجروحان حادثه را به بیمارستان انتقال دادند این در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس با محاصره منطقه سعی دارند مجرمان را دستگیر کنند.

به گزارش نیروهای خنثی کننده بمب، تروریست‌ها از یک بمب 2 کیلوگرمی برای انفجار در مسیر خودروی پلیس استفاده کردند.

هشدار وزیر کشور به مردم؛ تروریست‌ها هنوز زنده‌اند

«چودهری نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان امروز و پس از بازدید از رژه نیروهای حفاظت مرزی در «پیشاور» اظهار داشت: ارتش تروریست‌ها را تا حد زیادی تضعیف کرده و کمر آنها را شکسته است با این وجود، شبه‌نظامیان همچنان زنده‌اند و به دنبال فرصتی برای انتقام گیری هستند.

ترور یک فعال حقوق بشر در پاکستان

سابین محمود یک فعال حقوق بشر به هنگام بازگشت از سمیناری درباره افراد مفقود‌الاثر و شکنجه افراد بی‌گناه در ایالت بلوچستان، ترور شد.

وی بر اثر اصابت 5 گلوله در دم جان باخت اما مادرش که همراه وی بود به شدت زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

پلیس با تشکیل پرونده علیه افراد ناشناس متعهد شده موضوع قتل سابین محمود را پیگیری می‌کند.

خبرنگاران و فعالان حقوق بشر بارها نیروهای امنیتی پاکستان را به شکنجه و ربودن شهروندان بلوچ متهم کرده‌اند که این موضوع هرگز پیگیری نشده است.

عملیات ارتش پاکستان برای ارتقای امنیت در کراچی

فرمانده تکاوران ارتش در ایالت «سند» از طرح این نهاد برای جمع آوری افراد بی‌هویت خارجی در سطح شهر کراچی خبر داد.

«بلال اکبر» امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در «کراچی» اظهار داشت: از مردم درخواست می‌کنیم شناسنامه و یا کپی آن را همراه داشته باشند تا دستگیر نشوند.

سفر نخست وزیر پاکستان به انگلیس

نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان سفر 5 روزه وارد انگلیس شد.

نخست وزیر پاکستان قرار است در این سفر با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر مقامات این کشور دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای به تبادل نظر با آنها بپردازد.

ملاقات با مدیران تجاری و سرمایه گذاران انگلیسی و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با این کشور نیز یکی از برنامه‌های سفر شریف به لندن می‌باشد.

دسیسه آمریکایی برای برهم زدن روابط چین و پاکستان

به نوشته یک روزنامه پاکستانی، آمریکا سعی دارد با شایعه پراکنی نسبت به اهداف برنامه‌های اقتصادی چین در پاکستان، اذهان عمومی مردم این کشور را نسبت به همکاری‌های اقتصادی پکن-اسلام آباد، مخدوش کند.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...