نسخه چاپی

افزایش تقاضای اروپایی‌ ها برای پرواز به ایران

معاون سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به افزایش تقاضای كشورهای اروپایی برای پرواز به ایران گفت: از قاره آمریكا ایرلاینی به ایران نمیآید اما در صورت ایجاد خطوط پروازی دو شركت ایرانی امكان پرواز دارند.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش تقاضای کشورهای اروپایی برای پرواز به ایران گفت: از قاره آمریکا ایرلاینی به ایران نمیآید اما در صورت ایجاد خطوط پروازی دو شرکت ایرانی امکان پرواز دارند.

محمد خداکرمی در خصوص ایجاد خطوط پروازی جدید و یا افزایش خطوط پروازی بین ایران و سایر کشورها، گفت: با توجه به وزن جمعیتی کشور ما، شرکتهای خارجی تمایل به پرواز به ایران را دارند که در حال حاضر با ورود یک ایرلاین جدید آلمانی به ایران، سقف پروازی به ۱۴ پرواز در هفته افزایش یافته که تقریبا ظرفیت پر شده است.

خداکرمی به امضای یادداشت تفاهم بین ایران و پرتغال برای ایجاد مسیر پروازی اشاره کرد و گفت: یک ایرلاین یونانی هم به دنبال راه اندازی ۳ پرواز هفتگی بین ایران و آتن است، همچنین شرکت آلیتالیا به دنبال افزایش پرواز به ۵ پرواز در هفته است.

وی افزود: ترکیش ایرلاین هم درخواست افزایش پرواز را داده و شرکت ایرآسیا هم به دنبال افزایش پرواز بین ایران و مالزی است، زیرا الان پرواز در این مسیر در اختیار شرکت‌های ایرانی است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ اروپایی هم به ایران پرواز دارند، بیان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی لوفتانزا ۸ پرواز در هفته به ایران دارد و تاکنون درخواست‌های زیادی برای افزایش پرواز به صورت شفاهی از سازمان بوده اما نامه مکتوبی از این شرکت‌های بزرگ نداشتیم.

وی در خصوص مسیر پروازی بین ایران و آمریکا، اظهار داشت: از قاره آمریکا ایرلاینی به ایران نمی آید، البته برای این مسیر طولانی هر شرکتی هم نمی تواند پرواز داشته باشد اما در ایران دو شرکت هستند که آمادگی پروازهای طولانی را دارند.

خداکرمی تصریح کرد: به هر حال تعدادی از مسافران ما برای آمریکا هستند و توسط شرکت‌های دیگر اروپایی و منطقه خلیج فارس جابه‌جا می‌شوند، بنابراین این تقاضا وجود دارد.

خداکرمی در خصوص تدوین آئین نامه حقوق مسافر که از سال گذشته در سازمان هواپیمایی مطرح شد، اظهار داشت: در گذشته هم دستورالعملی برای حقوق مسافر داشتیم که شرکت‌های هواپیمایی برای تاخیرها به آن استناد می‌کردند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری افزود: دستورالعمل جدید پس از تهیه پیش نویس در شورای عالی هواپیمایی مطرح و ۵ جلسه هم بر روی آن کار شده است.

وی با بیان اینکه در این دستور العمل موارد جدیدی در خصوص لغو پروازها مطرح شده که در دستورالعمل قبلی نبود، بیان کرد: به عنوان مثال، برای تاخیر بیش از ۴ ساعت علاوه بر انجام پرواز، پرداخت خسارت هم برای شرکت‌ها در نظرگرفته شده، همچنین براساس لغو پرواز در فواصل زمانی مختلف جرایم متفاوتی تعیین شده است.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...