نسخه چاپی

آخرین آمارها از جمعیت كشور كه نفس می كشند

قائم مقام وزیر كشور گفت: سازمان ثبت احوال تاكنون حدود ۱۰۷ میلیون و ۶۰۵ نفر را داخل ایران شناسایی كرده كه از این تعداد حدود ۸۳ میلیون و ۲۰۱ هزار نفر در قید حیات هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال کشور که صبح امروز با حضور ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ملک شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس و تعدادی از مسئولان کشوری و قضایی برگزار شد، اظهار داشت: قرار بود در مراسم امروز وزیر کشور حضور یابد اما به دلیل ملاقاتی که با رهبرمعظم انقلاب داشت، این امکان میسر نشد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های دموکراسی تغییر مدیران، دولت‌ها و کارگزاران است که در ساختار قانون اساسی نیز به درستی به این موضوع پرداخته شده است. مدیران نیز همراه با تغییرات دولت تغییر می‌کنند و این یکی از نمونه‌های دموکراسی است. به ویژه در قوه مجریه که همواره مردم با انتخابات خود افرادی را به عنوان نمایندگان خود برمی‌گزینند و هنگامی که دولت تغییر می‌کند انتظار مردم در تغییرات طبیعی و عادی است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: تغییر و جابجایی همراه با نوآوری و دست به دست شدن مسئولیت‌ها، طبیعی است و نباید از تغییر نخبه‌ها این نکته تلقی شود که حتماً در کار ایرادی وجود داشته است. به هیچ وجه این طور نیست کما اینکه دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد و طی آن از خدمات ناظمی اردکانی در این سازمان بهره مند بوده‌ایم.

وی بار دیگر با تأکید براینکه تغییر و جابجایی در مدیران امری معمولی متعارف و عادی است گفت: ناظمی اردکانی نیز(رئیس سابق سازمان ثبت احوال کشور) به درخواست خود بازنشسته شده و آوایی که از قضات متشرع و اخلاق مدار است جایگزین وی می‌شود. البته آوایی نیاز به معارفه ندارد زیرا از موقعیت جایگاه بالایی برخوردار است.

امیری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: سازمان ثبت احوال یکی از سازمان‌های مهم کشور است که متناسب با نیازهای روز در تکامل بوده و از دهه ۷۰ به بعد مورد اهمیت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال در بیش از هزار نقطه حضور دارد تاکنون توانسته ۱۰۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۰۶ نفر را داخل ایران شناسایی کند که از این تعداد ۸۳ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۸۸ نفر در قید حیات هستند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: این سازمان در طول سال ۱۵ میلیون مراجعه کننده و در بیش از یک هزار نقطه قرار دارد. بنده فکر می‌کنم سازمانی نداریم که تا این حد با مردم در ارتباط باشد و در بیش از ۱۶۰ هزار ایستگاه کاری و دفاتر خدمات الکترونیک به ارائه خدمات بپردازد.

وی گفت: در حوزه انتخابات که یکی از رویدادهای مهم سال جاری است سازمان ثبت احوال نقش کلیدی دارد و رؤسای سازمان عضو هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها هستند. همچنین پایگاه اطلاعات جمعیتی که در سازمان ثبت احوال شکل گرفته در ارتباط با برگزاری انتخابات مکانیزه و نقشی که اسناد هویتی از جمله شناسنامه در ارتباط با انتخابات دارد بسیار حائز اهمیت است و آنچه مهم است بی طرفی مدیران کشوری در حوزه انتخابات است.

امیری در ادامه اظهارات خود گفت: بنده از وزیر کشور سوال کردم که از رئیس جدید سازمان چه توقعاتی دارید؛ وی گفت که رئیس سازمان ثبت احوال باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات دیجیتال گام بردارد و تحولی در حوزه نیروی انسانی ایجاد کند». همچنین در برنامه‌هایش مدیریت هویت در فضای مجازی را مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وزیر کشور همچنین خواستار شد تولید و انتشار و تحلیل آمارهای جمعیتی و ارائه خدمات به بخش‌های مختلف از نیازهای اجتناب ناپذیر است و باید در دستور کار قرار گیرد علاوه براین در راستای دولت الکترونیک باید برنامه ریزی‌هایی برای بازآفرینی سازمان انجام شود و توجه و تکریم ارباب رجوع مورد توجه ویژه قرار گیرد. علاوه براین همراهی و همدلی این سازمان برای تحقق برنامه‌های دولت در همه زمینه‌ها مورد تأکید وزیر است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: دولت و شخص وزیر در جهت حمایت و توفیق مدیریت جدید تلاش خواهد کرد و ما نیز از هم توقع داریم با مدیریت جدید همکاری لازم را داشته باشند.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...