نسخه چاپی

نیویورك‌تایمز: ایران انقلاب خود را رها نمی‌كند

یك روزنامه آمریكایی در گزارشی با اشاره به تفاهم هسته‌ای لوزان بین ایران و 1+5 نوشت كه برخلاف عقیده بسیاری، ایران دست از حمایت از انقلاب خود برنمی‌دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت که یک ماه پیش وقتی تفاهم هسته‌ای لوزان بین ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اعلام شد، برخی گمان می‌کردند که ایران بعنوان یک بازیگر مسوول وارد نظام بین‌الملل می‌شود اما این افراد این حقیقت را نادیده گرفتند که ایران یک قدرت انقلابی است.

نیویورک‌تایمز سپس به قدرت ایران در منطقه اشاره کرد و نوشت که ایران اهداف هژمونیکی در منطقه دنبال می‌کند و برخلاف آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است که با توافق هسته‌ای بتواند ایران را متقاعد کند آرزوهای خود را کنار بگذارد، ایران یک قدرت انقلابی است که حاضر نیست دست از حمایت از انقلابش بردارد.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که قدرت ایران در منطقه در حال افزایش است.

در تحلیل روزنامه واشنگتن‌پست، «چارلز کروثامر» تحلیلگر روزنامه «واشنگتن پست» و مفسر شبکه تلوزیونی «فاکس نیوز» در تحلیلی در سایت «ریویو ژورنال» تصریح کرد که قدرت ایران در منطقه رو به افزایش است.

۱۳۹۴/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...