نسخه چاپی

نامگذاری خیابان به نام «سلطان تیتر» ایران

اعضای شورای شهر تهران دو فوریت نامگذاری معبری به نام حسین قندی را به تصویب رساندند.

به گزارش نما به نقل از مهر: اعضای شورای شهر تهران دو فوریت نامگذاری معبری به نام حسین قندی را به تصویب رساندند.

در جلسه علنی امروز نامه ای از سوی روزنامه نگاران به هیات رئیسه شورا داده شد که در آن درخواست شده بود معبری که در شأن حسین قندی استاد روزنامه نگاری است به نام وی نامگذاری شود. این نامه که به امضای بیش از ۷۰۰ نفر روزنامه نگاران رسیده بود در جلسه امروز شورا بررسی و با قید دو فوریت به تصویب رسید و پیش بینی شد کمیته نامگذاری شورا معبر مناسبی را برای نامگذاری انتخاب کند.

در این جلسه مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نامگذاری ها در شهر با هویت آن رابطه دارند گفت: ما توسط نامگذاری ها می توانیم هویت سازی کنیم و باید در نامگذاری های خود ابعاد مختلف جامعه ایرانی اسلامی را مدنظر قرار دهیم و به گونه ای نامگذاری ها انجام شود که تبدیل به قطعه ای از پازل زندگی شهروندان شود.

وی با اشاره به سالروز روز شواراها گفت: باید از ظرفیت شوراها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

شاکری ارتباط شورا و شهرداری را سبب هم افزایی برای برطرف کردن مشکلات دانست و از رضازاده بابت ماندن در شورا و نمایندگی مردم تشکر کرد.

وی با اشاره به درخواست خبرنگاران مبنی بر نامگذاری معبری به نام استاد قندی گفت: هر چه زودتر جانمایی این معبر در دستور کار قرار می گیرد.

ساماندهی معابر برای معلولان در دستور کار معاونت شهرسازی قرار گیرد

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تشکر از معاون جدید معماری و شهرسازی شهردار گفت: جلسه ای درخصوص مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان برگزار شد که هماهنگی های لازم و نیازها مورد بررسی قرار گرفت در حال حاضر این مسئولیت برعهده معاونت فنی و عمران است که درخواست می شود به دلیل جنس کار معاونت شهرسازی این مسئولیت را برعهده بگیرند بدون آنکه روند اجرایی کار متوقف شود.

خیابان فروشی در منطقه ازگل

اقبال شاکری در ادامه به گودبرداری خیابانی در منطقه ازگل اشاره کرد و گفت: در خیابان باران شهرداری ناحیه این خیابان را بسته و شروع به گودبرداری کرده است و اعلام کرده برای جلوگیری از برجسازی ذی نفوذان شهری ما خودمان قصد ساخت و ساز داریم که باعث درگیری مردم شده است. در طرح تفضیلی این خیابان در پهنه خدمات قرار گرفته و امیدواریم شهرداری آن را تبدیل به فضای سبز عمومی کند.

خانه بوشهری ها به نام خلیج فارس ثبت شود

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه روزنامه نگاران عملا حرمت روز معلم را نگاه داشته و برای نامگذاری معبری به نام استاد حسین قندی نامه ای به شورا نوشته اند گفت: پیشنهاد می کنم مکان مناسبی که در شأن این استاد روزنامه نگاری که در حوزه تیتر صاحب نظر بوده و به نام آقای تیتر نامیده می شدند جانمایی شود. همچنین مسجد جامعی با اشاره به روز خلیج فارس پیشنهاد کرد خانه بوشهری ها به نام خانه خلیج فارس نامگذاری شود.

وی همچنین با تشکر از رضا زاده برای انتخاب شورا برای ادامه فعالیت های خود گفت: آقای رضازاده کار خوبی کرد پیشتر از وی آقای دنیامالی در سال اول شورا نیز استعفا داد که کمتر کسی در جریان این موضوع قرار گرفت. در نهایت وی هم در شورا باقی ماند یا آقای ساعی هیچکدام از این افراد ماندن و رفتنشان در شورا اینقدر دنباله دار نشد و زود بحث را تمام کردند.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد اعضای شورا به یکی از مدیران شهری گفت: پس از انتقاد شورا به گزارشی که در سایت خود شهرداری منعکس شده بود ،روز شنبه که کمیسیون سلامت جلسه ای برگزار کرد برداشت عمومی رسانه ها این بود که خطاب این فرد رئیس کمیسیون سلامت است. دوستان شهرداری نواری را در اختیار ما گذاشتند. ما اصل را بر اعتماد می گذاریم اما مهم اطلاع رسانی این خبر است. این خبر توسط رسانه همان دستگاه بازتاب پیدا کرده و در سایت های دیگر و روزنامه های قدیمی همین مطالب به نقل از سایت روابط عمومی آمده است. پس از واکنش اعضا پنج روز بعد که این خبر بازتاب های گسترده ای داشته خبر تکذیب می شود. ما اگر می خواهیم روز شورا را گرامی بداریم باید حرمت ها را گرامی بداریم.

مسجد جامعی تاکید کرد: مسئله حفظ حرمت هاست. ما باید حرمت خودمان را حفظ کنیم.

باید با یک معذرت خواهی غائله را ختم می کردند

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران با تبریک روز شوراها این نهاد مردمی را زمینه ساز مدیریت یکپارچه شهری دانست.

او با اشاره به سخنان مسجد جامعی درخصوص اظهار نظرهای یکی از مدیران شهرداری گفت: باید این موضوع با یک عذرخواهی غائله اش ختم می شد حتی اگر این اظهارنظر خطاب به اصحاب رسانه هم باشد درست نیست ما جدا از اصحاب رسانه نیستیم. خطاب دادن این سخنان به رسانه ها خبط دیگری بود که توسط دوستان انجام شد.

وی همچنین با اشاره به روز پدر و کارگر درخواست کرد: نمایندگانی از این دو قشر زحمتکش به شورا دعوت شوند و از آنها تقدیر شود.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...