نسخه چاپی

رتبه ایرانی‌ها از نظر شادی در جهان

یك تحقیق بین المللی نشان داد مردم سوئیس شادترین مردم جهان بوده و ایرانی ها از این نظر در بین كشورهای جهان و بالاتر از كشورهایی مثل هند در رتبه ۱۱۰ قرار گرفته اند.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، نتایج یک تحقیق نشان داد سوئیسی ها مردمان شادی هستند و برای این شاد بودن دلایل زیادی دارند. آنها پول زیادی در می آورند، شکلات زیاد می خورند و احتمالا در زیباترین کشور جهان زندگی می کنند.
بر اساس گزارش شادمانی جهانی ۲۰۱۵، که چند روز قبل منتشر شد، مردم سوئیس شادمان ترین مردمان روی زمین هستند. احتمالا شما اکنون بعد از مطلع شدن از محتوای این گزارش، مردم سوئیس را مردمانی تصور می کنید که در خیابان ها در حال خوش گذرانی هستند و اسکناس هایشان را به آسمان پرتاب می کنند.
اما مردم سوئیس به هیچ وجه آنگونه که شما تصور می کنید شادمانی خود را بروز نمی دهند. اکثر کشورهایی که جزو ۱۰ ملت شادمان دنیا هستند نظیر دانمارک، نروژ، هلند و سوئد نیز همین طور اند. این ملت ها ممکن است افراد شادی باشند، اما لزوما این شادمانی خود را به غریبه ها، و به خصوص گردشگران خارجی مثل من و شما نشان نمی دهند.
در واقع، یک رابطه معکوس بین شادمانی در یک کشور و رفتار پرهیجان مردمان آن نسبت به گردشگران خارجی وجود دارد.
برای مثال، ۹۸ کشور در جهان وجود دارد که مردمان آنها شادمان تر از مردم لائوس هستند. اما هر کس که به این کشور کوچک جنوب شرق آسیا سفر می کند، به شما خواهد گفت که شهروندان این کشور به نحو اعجاب انگیزی رفتاری دوستانه نسبت گردشگران دارند. شما هرگز در لائوس احساس ناخوشایندی ندارید. شما به مهمانی های خصوصی دعوت می شوید، از شما خواسته می شود در بازی های ورزشی شرکت کنید. در یک کلام شما از بودن در این کشور لذت می برید.
این گزارش افزود: در رتبه یکصد و دهم شادترین کشورهای جهان، ایران قرار دارد. ایرانی ها با توجه به وضعیت اقتصادی در کشورشان، بهانه های زیادی برای اخمو بودن و لبخند نزدن دارند. اما وقتی شما به عنوان یک گردشگر به این کشور سفر می کنید، نمی توانید مردمانی مهمان نواز تر از آنها در جای دیگری از جهان پیدا کنید.
ایرانی ها در بروز دادن دوستی خود پر حرارت و پرهیجان هستند. آنها سخاوتمند، صادق، مهربان و کمک کننده هستند. غریبه ها در ایران مورد استقبال قرار می گیرند. امکان ندارد شما در خیابان های شهرهایی مثل اصفهان و شیراز راه بروید و کسی برای خوشامد گویی رسمی شما را متوقف نکند از شما در مورد اینکه در این کشور بهتان خوش گذشته یا نه سوالی نپرسد. این شگفت انگیز است.
بگذارید کمی پایین تر برویم. به رده یکصد و هفدهم، جایی که هند در آن قرار دارد. جایی که شما می توانید هر روز یک میلیون نفر را ملاقات کنید. هند کشوری است که در آن هر کسی یک تکه از شما را می خواهد، چه به قصد شناختن شما و چه به قصد فروش چیزی و چه حتی به قصد لمس کردنتان. حتی یک لحظه غمگین هم در هند وجود ندارد.
میانمار، در رده ۱۲۹ قرار گرفته است. مردم این کشور نیز نسبت به غریبه ها مهربان هستند. انگار که آنها پس از چندین سال انزوای سیاسی، از دیدن مجددا خارجی ها در کشورشان احساس خوشحالی می کنند.
البته که سفر به کشورهای شاد دنیا تجربه ای دل انگیز است. تجربه کردن تکه هایی از یک زندگی خوب در این کشورها می تواند جالب باشد. اما گاهی شادترین کشورها آنهایی هستند که از قرار معلوم بدترین تجربه ها در آنجا در انتظار شماست.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...