نسخه چاپی

پرونده جابه جایی نوزاد به كجا رسید؟

مدیركل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت، از رسیدگی به پرونده جا به جایی نوزاد در یكی از بیمارستان‌های خصوصی تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: مديركل نظارت بر اعتباربخشي و امور درمان وزارت بهداشت، از رسيدگي به پرونده جا به جايي نوزاد در يكي از بيمارستان‌های خصوصی تهران خبر داد.

دكتر سيدمحمدحسين ميردهقان گفت: در پي دستور وزير بهداشت و به منظور رسيدگي به موقع به تخلفات براساس آيين‌نامه تاسیس بيمارستان‌ها، پرونده جابه جايي نوزاد در يكي از بيمارستان هاي خصوصي تهران مورد رسيدگي قرار گرفت و به موجب مفاد آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌هاي موجود ضمن تذكر كتبي به رئيس بيمارستان به استناد بند الف ماده ۳۳ و بند الف ماده ۱۲ آيين نامه تاسيس بيمارستان ها، بيمارستان به دادسراي ويژه جرايم پزشكي معرفي شد.

وی افزود: در اين پرونده، براساس مصوبات كميسيون قانونی ماده ۲۰، صلاحيت مسئول فني بيمارستان مذكور به مدت ۲ سال به حالت تعليق درآمد و نامبرده به دادسراي انتظامي سازمان نظام پزشكي معرفي شد.

مديركل نظارت بر اعتبار بخشي بيمارستان ها خاطرنشان كرد: پرونده اين بيمارستان طبق مصوبه كميسيون ۱۱ دانشگاه علوم پزشكي ايران به سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع شده است.

وي تصريح كرد: نظارت بر تمامی امور فني، خدمات پزشكي، پيراپزشكي بيمارستان و پاسخگويي در ارتباط با اقدامات انجام شده مطابق با قوانين و دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت به عهده مسئولين بيمارستان‌هاست.

ميردهقان همچنين افزود: تاكيد بر ضرورت حضور و نظارت مستمر مسئول فني در شيفت مربوطه و نظارت بر انتخاب و به كارگيري و فعاليت نيروي انساني واجد شرايط و از وظایف قانونی مسئولین بیمارستان هاست.

به گفته وی، رسيدگي به موقع به شكايات بيماران در امور فني و پاسخگويي به موقع به آنها و نظارت بر گزارش دهي صحيح نیز از وظايف مسئولين بيمارستان است.

مديركل دفتر نظارت بر اعتباربخشي و امور درمان وزارت بهداشت، همچنين در خصوص موضوع جابه جايي تحويل جسد در يكي از بيمارستان‌هاي وابسته به نهادهاي عمومي گفت: اين پرونده در حال بررسي است و در اسرع وقت نتايج آن اعلام خواهد شد.

علت فوت تكنيسين‌ اتاق عمل

ميردهقان همچنين در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر چگونگي فوت يكي از تكنيسين‌هاي اتاق عمل در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصی تهران، گفت: روز هفتم ارديبهشت همكاران يكي از پرسنل اتاق عمل در يكي از بيمارستان هاي خصوصي متوجه تاخير وي در حضور در محل كار مي شوند كه با پي گيري موضوع، بلافاصله بيمار را كه دچار ايست قلبي – تنفسي شده بودن از سرويس بهداشتي بيمارستان خارج نموده و شروع به عمليات احياء قلبي - ریوی (CPR) مي‌كنند.

وي گفت: متاسفانه با وجود يك ساعت تلاش تيم درماني بيمارستان احياي قلبي - ریوی موثر واقع نمي شود و وي فوت مي كند.

مديركل نظارت بر اعتباربخشي و امور درمان وزارت بهداشت، گفت: علت اين حادثه نيز از طريق مراجع ذيصلاح در حال بررسي است.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...