نسخه چاپی

رویكرد سنتی واشنگتن در قبال ایران نباید تغییر كند

یك سناتور جمهوریخواه آمریكایی در سخنانی تغییر رفتار سنتی واشنگتن را در قبال ایران به باد انتقاد گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، «بنجامین یی‌سَس» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت نبراسکا هنوز نسبت به توافق هسته‌ای با ایران دیدگاه احتیاطی دارد.

به گزارش وبگاه آمریکایی «نبراسکا» بنجامین یی‌سَس در گفت‌و‌گو با رادیو نبراسکا در این باره گفت که انگار تغییری در رویکرد آمریکا با ایران ایجاد شده و اوباما خواهان حفظ موضع سنتی واشنگتن در قبال ایران و عدم در اختیار داشتن زرادخانه هسته‌ای از سوی این کشور نیست.

این سناتور جمهوریخواه آمریکایی در ادامه اظهار داشت: «آنچه که متفاوت است این می‌باشد که جامعه جهانی طوری به آمریکا نگاه می‌کند که انگار مواضع سنتی خود را در قبال ایران کنار گذاشته و به مخالفت با آن پرداخته است.»

بنجامین یی‌سَس در ادامه از طرح نظارت کنگره بر جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ قدرت جهانی با ایران حمایت کرد و افزود که سیاست آمریکا در قبال ایران نباید تغییری کند و ایران نباید هرگز جنگ افزارهای هسته‌ای داشته باشد.

سناتور جمهوریخواه آمریکا در ادامه گفت‌و‌گوی رادیویی افزود: «درسی که ما از ماجرای ۱۱ سپتامبر گرفتیم این بود که نباید کشوری را که در مسیر تروریستی گام بر می‌دارد تحمل کنیم و البته این کشور ایران است. به همین خاطر من متوجه اقدام‌های دولت اوباما در این زمینه نمی‌شوم.»

بنجامین یی‌سَس افزود که اوباما فکر می‌کند قادر است ماهیت حکومت ایران را تغییر دهد.

وی در خاتمه تاکید کرد که دلایلی بسیار در مخالفت با توافقنامه هسته‌ای با ایران در کنگره آمریکا وجود دارد و هرگونه توافق بدون مجوز کنگره نقض استقلال قدرت احزاب آمریکا است.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...