نسخه چاپی

هشدار داعش به اروپا پس از زخمی شدن البغدادی

روزنامه دیلی میل انگلستان روز شنبه اعلام كرد كه اعضای گروه تروریستی داعش وعده داده اند كه به تلافی زخمی شدن ابوبكر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش «علیه اروپا» اقدام خواهند كرد.

به گزارش نما،ایرنا روزنامه دیلی میل نوشت: برخی مدعی شده اند که ابوبکر البغدادی در حمله هوایی نیروهای ائتلاف ضد داعش و در حالی که کاروانی متشکل از سه خودرو او را در خود جای داده بود زخمی شده است.

این منابع افزوده اند: البغدادی دیگر قادر به رهبری گروه تروریستی داعش نیست و این گروه در حال برنامه ریزی برای واکنش نشان دادن به زخمی شدن رهبر خود در اروپا است.

روزنامه گاردین نیز روز شنبه در گزارشی نوشت که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش که در حدود دو ماه پیش در جریان یک حمله هوایی در غرب عراق به شدت زخمی شده بود، دچار آسیب دیدگی نخاعی شده است.

این روزنامه نوشت: البغدادی پس از زخمی شدنش تحت درمان قرار داشته و این در حالی است که «ابوعلاء العفری» جانشین وی که هم اینک هدایت داعش را برعهده دارد، بدنبال گرفتن انتقام است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اطلاعات روزنامه انگلیسی گاردین درمورد زخمی شدن البغدادی و تعیین جایگزین او را رد کرد اما مجله آمریکایی نیوزویک پس از آن نوشت که جایگزین البغدادی و سرکرده موقت داعش فردی است که ابوعلاء العفری خوانده می شود.

گروه تروریستی داعش پس از کنترل بر بخش هایی از عراق و سوریه در ژوئن سال گذشته و تهدید به حمله به بغداد و اربیل، اکنون بخش های زیادی از خاک دو کشور را از دست داده است.

فرماندهان و نیروهای این گروه تکفیری در جریان حملات خود به عراق و سوریه، مرتکب فجیع ترین جنایات شده اند.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...