نسخه چاپی

ادامه مذاكرات هسته‌ای نیویورك با برگزاری نشست‌های داخلی

در چهارمین روز مذاكرات هسته‌ای نیویورك كه در حاشیه كنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی برگزار می‌شود، دیداری بین دیپلمات‌های انجام نخواهد گرفت و هیأت‌ها به مشورت و رایزنی داخلی می‌پردازند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مذاکرات کنونی هسته‌ای که از پنج‌شنبه (11 اردیبهشت) در نیویورک، و در حاشیه کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی، در حال برگزاری است امروز (یکشنبه) وارد چهارمین روز خود شده است.

دیپلمات‌های ارشد ایرانی به سرپرستی سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل، و مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای، وزارت امور خارجه روزی هشت ساعت با هلگا اشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کرده‌ و برای تدوین متن توافق نهایی هسته‌ای مذاکره کرده‌اند.

طی روزهای گذشته تیم‌ کارشناسی ایران به سرپرستی حمید بعیدی‌نژاد، مدیر کل سیاسی و امنیت وزارت خارجه، نیز با کارشناسان گروه 1+5 به سرپرستی استفان کلمنت به گفتگو درباره ضمائم توافق نهایی پرداختند.

بعیدی‌نژاد روز گذشته و ضمن ارائه لیستی از تحریم‌هایی که در توافق نهایی باید برطرف شوند، گفت: "تلاش برای لغو این تحریم‌ها پیچیدگی‌های متعدد حقوقی و فنی در بر دارند که نیاز به بحث‌های زیادی با طرف‌های غربی شامل آمریکا و اروپا دارد که تیم مذاکره کننده هسته‌ای در تمامی سطوح مدیران و کارشناسان مشغول این مذاکرات است."

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، نیز پیشتر با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان ایران یک "کار سنگین دوماهه را شروع کرده‌اند" افزود: "هدف ما این است که ظرف چند روز آینده به پیش‌نویس توافق جامع برسیم".

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت: "امیدواریم ظرف چند روز آینده به یک پیش‌نویس توافق برسیم. اگرچه کار سختی است و به‌طور حتم این اولین پیش‌نویس پر از موارد اختلافی و پرانتز خواهد بود که باید بعداً در مورد آنها تصمیم‌گیری شود".

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...