نسخه چاپی

ره آورد سفر هیات دولت به استان فارس

اعضای هیات دولت در سفر به استان فارس با حضور در شهرستان های مختلف این استان، بی واسطه به بررسی مشكلات و تدبیر امور این استان پرداختند و شخص رییس جمهوری نیز به همراه اعضای دولت ضمن بررسی مسایل استان از نزدیك، تصمیمات لازم را برای توسعه و پیشرفت فارس اتخاذ كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت روز دوشنبه درخصوص ره آورد سفر استانی هیات دولت به استان فارس گزارشی به این شرح منتشر کرد: استان فارس چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته میزبان شانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید بود ، نگاهی گذرا به نتایح و ره آوردهای سفر دو روزه دکتر روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت به این استان بیانگر عنایت ویژه دولت یازدهم به این استان مهم وتاریخی کشور است .

در این سفرها، اعضای عالی رتبه دولت اعم از رییس جمهوری، معاونین و مشاورین وی، وزرا و معاونین آنها با حضور در شهر های مختلف استان فارس از دورترین تا نزدیکترین نقطه به مرکز این استان به بررسی مسایل و مشکلات مردم و تدبیر امور از نزدیک پرداختند.

اعضای هیات دولت در این سفر با حضور در شهرستان های مختلف استان فارس، بی واسطه به بررسی مشکلات و تدبیر امور این استان پرداختند و شخص رییس جمهوری نیز به همراه اعضای دولت ضمن بررسی مسایل استان از نزدیک، تصمیمات لازم را برای توسعه و پیشرفت فارس اتخاذ کرد.



**طرح های دولت برای تسریع در پیشرفت و توسعه استان فارس

- مهم ترین محورهای سخنان رییس جمهوری درباره طرح های دولت برای تسریع در پیشرفت و توسعه استان فارس :

*در سال های 94 و 95 علاوه بر تعدادی از شهرها ،کار آبرسانی به 369 روستا در استان را به پایان خواهیم رساند.

*همه سدهایی نیز که قرار بوده در سالهای 94 و 95 به بهره برداری برسند، تکمیل خواهند شد.

*دولت در سال جاری احیای 27 هزار هکتار از اراضی استان را در دست اقدام دارد.

*در طول سال 94 و 95 به 9 شهر و 700 روستای استان گازرسانی شده و اقداماتی اساسی برای توسعه صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ها در استان در دست اقدام است.

*ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی در لامرد و توسعه اکتشافات معدنی در منطقه غنی بهرام گور در استان.

*دولت فاینانس لازم را برای ایجاد خط دو متروی شیراز مصوب کرده است.

*دولت 92 طرح و پروژه بزرگ با اعتبار 953 میلیارد تومان برای توسعه استان فارس در نظر گرفته که همه این طرح ها تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهند رسید.

*ساخت آزادراه جدید، اصفهان به شیراز، که حدود 100 تا 120 کیلومتر مسیر فعلی را کاهش می دهد.

* اختصاص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون دلاری برای اجرای طرح آلومینیوم جنوب و تامین اعتبار 900 میلیون دلاری یکی از طرح های پتروشیمی در فارس.



**در جریان شانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر وامید که به استان فارس اختصاص داشت برخی از معاونین و مشاورین رییس جمهوری و برخی از وزرا هم با حضور در شهر های مختلف استان فارس با شرکت در جلسات مختلف به بررسی مسایل و مشکلات مردم و تدبیر امور از نزدیک پرداختند.

*بازدید محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری از سامانه 111 و حضور در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان فارس و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان فارس.

وی با بیان این که جایگاه این استان به لحاظ ارتباطات بین المللی از متوسط کشوری بالاتر است و پتانسیل های صادراتی بالایی دارد، گفت: اگر بخواهیم ایران در اقتصاد و تجارت جهانی حضوری جدی و شایسته داشته باشد، باید به نوآوری، مطالعه بازار و کیفیت عملکرد رقبا و ارتقای شاخص های اقتصادی کشور توجه جدی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین در حاشیه بازدید از سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی استان فارس این سامانه را امکان و فرصت مطلوبی برای پیوند دو سویه مردم و دولتمردان دانست و اظهار داشت: به مردم عزیز اطمینان می دهم که هیچ تماسی با این سامانه بدون پاسخگویی نخواهد ماند.

*حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت و پاسارگاد واجتماع مردم ارسنجان .

مسعود سلطانی فر در نشست شورای اداری شهرستان پاسارگاد گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته و رسیدگی به این مکان ها اولویت راهبردی این سازمان است.

*حضور حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری در جمع مردم شهرستان داراب ،فسا و زرین دشت .

حجت الاسلام مجید انصاری به نمایندگی از هیات دولت در جمع مردم شهرستان داراب ،فسا و زرین دشت حضور گفت: دولت برای تامین منافع مردم درحال جهادی بزرگ است و می خواهد چهره ای صلح طلب وحق جو از ایران به دنیا نشان دهد و باید به او کمک کرد.

*بهره برداری از پهپادهای حفاظتی و مراقبتی در محل پارک بموی شیراز با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور .

ابتکار در این مراسم گفت: در حوزه محیط زیست، دولت تدبیر و امید به اجرای قوانین سخت گیرانه و مقررات پایبند است و به هیچ وجه در اجرای قانون، کوتاهی و مماشات نمی کند.

وی افزود: در سفرهای استانی، کارگروه های ویژه محیط زیست تشکیل و پیشنهادهای مشخص در این حوزه ارایه می شود و بر اساس سیاست گذاری ها تصمیم گیری می شود.

* بازدید معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری از شهرستان های خرامه،سروستان و کوار.

شهیندخت مولاوردی در شورای اداری شهرستان سروستان استان فارس گفت: بحث طلاق یک پدیده تک عاملی نیست که ما به راحتی بتوانیم آن را به مرز پیشگیری و کاهش برسانیم ولی بررسی این موضوع با برگزاری جلسات متعدد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: بررسی وضعیت طلاق در کشور از عهده یک دستگاه و یا وزارتخانه خارج است و برنامه های متعددی به صورت ملی می بایست در این مورد پیگیری شود.

*بازدید رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مجتمع فرهنگی ورزشی توان بخشی ایثار فارس .

این مرکز تا به امروز 98 درصد پیشرفت داشته است و به زودی افتتاح می شود.

*رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به همراه رئیس جمهور در جمع ایثارگران استان فارس حاضر شد .

*بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی وبهداشتی شهرستانهای خنج، لار، اوز وگراش ،جهرم.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت هم که در جمع مردم خنج در جنوب فارس حضور یافته بود گفت: اولویت دولت این است که از طرح های نیمه تمامی که 70 تا 80 درصد پیشرفت داشته اند، حمایت کند و کیفیت خدمات را ارتقا دهد.

وزیربهداشت همچنین در نشست شورای اداری شهرستان مهر (MOHR) استان فارس گفت: اقدامات دولت در سفر های استانی نمایشی نیست بلکه با هدف رفع مشکلات و پاسخگویی به نیازهای مردم انجام می شود.

قاضی زاده هاشمی همچنین در شورای اداری شهرستان لامرد از تولید 95درصدی داروهای مورد نیاز مردم در کشور خبر داد.

* در این سفر عملیات ساخت پروژه مرکز باروری و ناباروری حکیم سلیمان جهرم هم با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

*همچنین در جریان سفر کاروان تدبیر وامید به استان فارس وزیر بهداشت از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان های خنج، لار، اوز وگراش بازدید کرد و ازنزدیک با مسائل ومشکلات مردم این منطقه آشنا شد.

*حضور وزیر اطلاعات در جمع مردم شهرستان جهرم.

در این سفر حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات هم در جمع مردم شهرستان جهرم استان فارس حضور یافت و گفت : تنوع سلایق سیاسی در کشور یک مساله طبیعی است و هرکسی حق دارد نگرش متفاوت سیاسی داشته باشد.

وزیر اطلاعات افزود : هیچ کس حق تخریب دیگری را ندارد و دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد وحدت، برادری و همدلی وهمزبانی در جامعه است .

*حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در شهرستان اقلید فارس .

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش در مدارس بیان کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب بتوانیم نظام آموزشی کشور را به لحاظ کیفی متحول کنیم.

وی از عزم وزارت آموزش و پرورش برای باسواد کردن افراد بی سواد در جامعه سخن گفت و اظهار داشت: در سال های اخیر تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که باید تقویت شود.

فانی همچنین در حاشیه دیدار با دانش آموزان درودزن مرودشت فارس گفت: مشکلات بحق معلمان را پیگیری می کنم اما باید توجه داشت که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، رفع این مسایل نیاز به زمان بیشتری دارد.

این عضو کابینه همچنین در دیدار با دانش آموزان حادثه دیده درودزن گفت: از طریق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات بیمه و درمان دانش آموزان حادثه درودزن را با جدیت پیگیری می کنم.

*شرکت حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درنشست شورای قضایی استان فارس و جلسه شورای اداری شهرستان آباده.

پورمحمدی در نشست شورای قضایی استان فارس گفت: باید به پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست های اصلی قوه قضائیه و در امتداد بهداشت قضایی است، توجه ویژه داشته باشیم تا فرصت تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش پرونده ها در دستگاه قضایی ایجاد شود.

وزیر دادگستری همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان آباده گفت: دولت ورئیس جمهوری به اجرای دستورات دینی متعهد هستند .

وی افزود: مهم ترین مساله امروز حل مشکلات اقتصادی با نگاه به درون است .

**افتتاح چند طرح تولیدی با حضور نعمت زاده در اقلید وبازدید از معادن خرم بید وحضور درجمع کارگران مرودشتی.

* محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در آیین بهره برداری از کارخانه تولید کننده ساختمان پیش ساخته از جنس PVC در شهرستان اقلید فارس گفت: در مطالعات امکان سنجی و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی باید طرح ریزی و هدف گذاری برای صادرات دست کم 30 تا 40 درصد محصولات وجود باشد.

نعمت زاده همچنین با حضور در شهرستان خرم بید از معادن مرمریت، انگورک و چاه مرغی این شهرستان بازدید کرد و گفت: باید معادن غنی این منطقه به تکنولوژی و امکانات روز مجهز شود تا بخش مهمی از تولیدات آنها به خارج کشور صادر شود.

وی در جمع شماری از کارگران کارخانه تعطیل شده آزمایش مرودشت نیز گفت: برای بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت با خط تولید انبوه محصولات جدید و ایجاد شرایط اشتغال، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

*بازدید محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از منابع آبی بند فهلیان ممسنی و مجتمع صنعتی پارسرنگ و چندطرح تولیدی درسپیدان فارس.

حجتی در این بازدید گفت: مسوولان فارس باید منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنند تا از ظرفیت های موجود بهره کافی ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع صنعتی پارسرنگ در شیراز هم گفت: هم اکنون 20 درصد از تولیدات کشاورزی کشور در پوشش زنجیره تولید قرار دارد که بازده خوبی داشته است.

محمود حجتی همچنین در این سفر از طرحهای تولیدی شهرستان سپیدان فارس بازدید کرد.

*وزیر راه و شهرسازی 255 کیلومتر راه و بزرگراه و 11 هزار مسکن مهر در استان فارس افتتاح و از محور جهرم شیرازبازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس 255 کیلومتر راه و بزرگراه با اعتبار 2 هزار و 905 میلیارد ریال و 11 هزار مسکن مهر در این استان به بهره برداری می رسد.

**آغاز عملیات اجرایی طرح استحصال اتان با حضور وزیر نفت

همزمان با سفر رییس جمهوری به استان فارس عملیات اجرایی طرح استحصال اتان با حضور وزیر نفت آغاز شد.با بهره برداری طرح استحصال اتان پارسیان از سوختن اتان و گازهای سنگین تر در خط لوله شبکه سراسری جلوگیری می شود.

*دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر فارس

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای دیدار با اهالی فرهنگ و هنر فارس در تالار حافظ شیراز با دستی پر از خبرهای جدید به میدان آمد و از پیش بینی ها برای گنجاندن روزی به نام هنر در تقویم و حذف بن کتاب و یارانه مطبوعات و همچنین راه اندازی جشنواره بین المللی شعر به میزبانی شیراز سخن گفت.وی درباره سرفصل های یاد شده اظهار داشت: بر روی کلیات گنجاندن روزی به نام هنر در تقویم رسمی کشور توافق وجود دارد و اکنون در حال رایزنی با صاحبنظران برای انتخاب روزی مناسب برای این نامگذاری هستیم.

*بازدید وزیر نیرو از عملیات احداث سد نرگسی کازرون و افتتاح پروژه ملی تامین برق66 کیلو واتی بخش دهرم.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه بازدید از عملیات احداث سد نرگسی کازرون گفت: امسال 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های مختلف آب در نظر گرفته شده که باید آنها را اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون110 سد در کشور درحال ساخت است که اتمام آنها یکی از مهمترین اولویت های وزارت نیرو است.وزیر نیور همچنین در این سفراز سد نرگسی کازرون بازدید کرد .

*همچنین در جریان این سفر پروژه ملی تامین برق66 کیلوواتی بخش دهرم هم با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

*حضور وزیر کشور درجمع کارگران در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز و افتتاح ساختمان جدید شورای شهر شیراز.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درجمع کارگران در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز حاضر شد و در سخنانی گفت: باید تلاش کنیم جامعه کارگری که خود بخش قابل توجهی از جامعه مردمی است به رضایتمندی بیشتری برسد و در سهم تولید مشارکت واقعی داشته باشد.همچنین با حضور رحمانی فضلی ساختمان جدید شورای شهر شیراز افتتاح شد.

*شرکت وزیر علوم در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین .

* محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان نماینده رییس جمهوری در شورای اداری شهرستان قیروکارزین حضور یافت و با مسئولان محلی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

فرهادی با اشاره به ظرفیت کشاورزی و نفتی قیروکارزین گفت: بحث ایجاد مراکز آموزش عالی مرتبط با این دو رشته در قیروکارزین را پیگری خواهیم کرد و همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده را نیز انتقال داده و مورد بررسی قرار می دهیم.

وزیر علوم درادامه این سفربا حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد که نخستین و باسابقه ترین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس می باشد ، ضمن بازدید از بخش های مختلف این واحد دانشگاهی با مسئولان و کارکنان این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

*دیدار حجت الاسلام علی یونسی با مردم لارستان.

علی یونسی هم در دیدار با مردم لارستان، گفت: همه ملت ایران چه شیعه و چه سنی و چه مذاهب دیگر ، منسجم و یکپارچه در سایه اسلام و عشق به اهل بیت جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند

*نشست محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری با اصحاب رسانه استان فارس در شیراز.

محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری در امور رسانه درنشست با اصحاب رسانه استان فارس در شیراز گفت: دولت نقدهای رسانه ای مبتنی بر معیارهای صحیح را یک خدمت به دستگاه های اجرایی می داند و به استانداران، فرمانداران و دیگر مسوولان تذکر داده که نقدپذیر باشند و فضا را برای بیان مشکلات فراهم کنند.

۱۳۹۴/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...