نسخه چاپی

انتقال آب به ایران از 3 كشور مجاور

وزیر نیرو با بیان اینكه انتقال آب از سه كشور مجاور در دستور كار است، گفت: موضوع انتقال آب از خلیج فارس نیز به خراسان رضوی در حال پیگیری است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمید چیت‌چیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه همه استان‌ها و به خصوص خراسان رضوی مسئله آب است، اظهار داشت: وزارت نیرو در ارتباط با مسائل آب در استان خراسان رضوی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه 16 سد در استان خراسان رضوی در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: همچنین 4 سد در دست احداث و 10 سد در دست مطالعه است.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی از حیث منابع آب سطحی استانی فقیر است و امکانی بیشتر از آنچه برای این استان انجام شده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال آب از سه کشور مجاور در دستور کار است، ادامه داد: موضوع انتقال آب از خلیج فارس نیز به خراسان رضوی در حال پیگیری است.

وزیر نیرو در ارتباط با بحث برق بیان کرد: خراسان رضوی در بحث برق جزو پیشروترین استان‌های کشور است که بالغ بر 3 هزار ظرفیت تولید برق در این استان وجود دارد.

چیت‌چیان اضافه کرد:‌ در بخش توزیع برق نیز شرکت توزیع برق مشهد و خراسان رضوی از پیشروترین شرکت‌ها است که از نظر آمار تلفات زیر 8 درصد قرار دارد.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...