نسخه چاپی

درصورت دغل‌كاری غربی‌ها ایران مسیر قبلی غنی‌سازی را ادامه می‌دهد

عکس خبري -درصورت دغل‌کاري غربي‌ها ايران مسير قبلي غني‌سازي را ادامه مي‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف غربی بخواهد در مذاكرات حرف‌های دوپهلو زده و دغل‌كاری كند ایران برمی‌گردد و مسیر قبلی را در غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در آئین‌ رونمایی از کتاب «منظوم حماسه امام علی (ع)»‌ که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران امروز در یک مصاف چندگونه قرار دارد،‌ گفت: در منطقه دچار موجوداتی هستیم که دشمنان امام علی (ع) بوده و خوارج زمان هستند با همان جمود و تحجر.

وی از مصاف سخت میان مسلمانان واقعی با این جریان کثیف سخن گفت و با اشاره به بازی قدرت‌های بزرگ با این جریان متحجر اظهار داشت: برخی افراد در این منطقه به این جریان لاابالی- از نظر فکری- کمک می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه اگر روحیه حماسی نباشد نمی‌توان با جریان تکفیری مقابله کرد، گفت: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر این جریان به واسطه همین تفکر حماسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مصاف ایران در عرصه بین‌المللی در حوزه هسته‌ای اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تعدی دشمنان به حقوق هسته‌ای ایران به واسطه ایستادگی ایران است، افزود: با اینکه دیدند تحریم‌ها فایده ندارد و پای میز مذاکره با ایران آمده‌اند باز هم حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند.

وی با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که گفته بود ما به همه اهداف خود رسیدیم و ایران الی‌الابد تحت بازرسی قرار می‌گیرد، گفت: چون اینها افراد زبونی هستند و تحت سلطه صهیونیست‌ها قرار دارند گزافه می‌گویند.

لاریجانی خطاب به مقامات آمریکایی تصریح کرد: شما مقاومت ایران را مشاهده کردید که مجبور به پذیرفتن غنی‌سازی در خاک ایران شدید اما اگر بخواهید حرف‌های دوپهلو زده و دغل کنید، ما برمی‌گردیم و مسیر قبلی را ادامه می‌دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره ادامه داد: اگر ما غنی‌سازی 20 درصدی را کنار گذاشتیم به خاطر بی‌نیاز بودن خودمان بود؛ در گذشته هم خواستیم سوخت 20 درصد را به ما بدهید اما وقتی بدعهدی کردید خودمان غنی‌سازی کردیم.

وی با هشدار به طرف غربی نسبت به گستاخی و تفاوت موضع‌گیری‌ها در مذاکرات و در پشت صحنه خاطرنشان کرد: راه برای اینکه ایران خودش غنی‌سازی کند، باز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی استقامت را نیازمند پشتوانه‌ای حماسی برشمرد و گفت: ترسیم زندگی مولا علی (ع) با ادبیات حماسی حرکتی ارزشمند و فرهنگی است.

وی با یادآوری انس اقشار مختلف مردم ایران با شعرا، انتخاب زبان شعر برای ترسیم سیره امام علی (ع) را کاری درست خواند و اظهار داشت: امام علی(ع) نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای دیگر ادیان نیز اعجوبه است.

لاریجانی با تاکید بر نیاز ملت‌های بیدار و خودآگاه به نگاه حماسی، این نگاه را تلنگری برای یک جامعه جهت خروج از خمودی برشمرد و در ادامه گفت: در همین مکان که آئین رونمایی از کتاب «حماسه امام علی (ع)» برگزار می‌شود حادثه مهمی برای حزب جمهوری اسلامی رخ داد که یکی از قله‌های حماسی ملت ماست.

وی خون شهید بهشتی را موجب رونق به تفکر استقلال طلبانه ملت ایران ذکر کرد و در ادامه بیان داشت: ایران مشحون از تفکر حماسی است و هر محله‌ای مزین به نام شهیدی است که این نامگذاری‌ها ستون‌های استقامت ملت ماست.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...