نسخه چاپی

پرداخت یارانه‌ها را كاهش دهید!

صندوق بین المللی پول اعلام كرد به كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس توصیه كرد برای غلبه بر مشكل كاهش قیمت نفت، هزینه های خود از جمله یارانه های پرداختی شان را كاهش دهند.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ صندوق بین المللی پول اعلام کرد، صادر کنندگان نفت حاشیه خلیج فارس باید هزینه های خود از جمله یارانه های پرداختی شان را کاهش دهند و برای غلبه بر مشکل کاهش درآمدهای ناشی از کاهش قیمت نفت، اقتصادهای خود را تنوع ببخشند.



مسعود احمد، مسئول بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، اما شیوخ ثروتمند حاشیه خلیج فارس «نباید واکنشی عجولانه و بدون فکر و اندیشه به کاهش قیمت نفت نشان دهند«



وی افزود، آنها باید «به صورت تدریجی» با استفاده از ذخایر ارزی عظیم خود که در طی چند سالی که قیمت نفت بالا بود اندوخته اند، خود را با شرایط جدید «انطباق دهند.»
احمد در ادامه گفت، اما با توجه به اینکه قیمت نفت به پایین تر از رقم های سر به سر تعیین شده در بودجه این کشورها رسیده، «این مهم است که آنها به صورت تدریجی، اما به شکلی مصمم هزینه های خود را کاهش دهند (و) موقعیت مالی خود را تحکیم بخشند»


اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات) به شدت وبسته به درآمدهای انرژی است.



صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش فصلی خود پیش بینی کرده، رقم مازاد بودجه 76 میلیارد دلاری این کشورها امسال به کسری بودجه 113 میلیارد دلاری تبدیل شود.



البته در این پیش بینی، تبعات مالی ناشی از جنگ یمن برای عربستان و متحدانش در نظر گرفته نشده است.



احمد با اشاره به اینکه کشورهای زیادی تاکنون این اقدامات را اتخاذ کرده اند گفت: «آنها باید برای تقویت تلاش هایشان جهت تنوع بخشیدن به اقتصادهایشان و کاهش وابستگی شان به نفت اقدام کنند.»
«از نظر تنوع بخشی به اقتصاد امارات جلوتر است. دیگر کشورها نیز به درجات مختلف تلاش می کنند فعالیت های بخش خصوصی در بیرون از حوزه نفتی را تشویق کنند

۱۳۹۴/۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...