نسخه چاپی

خطرناك‌ترین شهرهای جهان و رتبه تهران

معروفترین و بزرگترین سكونتگاه‌های بشر مدرن، خطرناك‌ترین آن‌ها هم هست؛ گرچه باور این نكته سخت است اما حقیقت این است كه بسیاری از افراد در كشورهای پیشرفته و شهرهایی با استاندارد بالای زندگی، بر روی یك بمب ساعتی زندگی می‌كنند و اصلا هم از این مسأله احساس خطر نمی‌كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، بر پایه‌ گزارش شرکت بیمه اتکایی سویئس، (سوئیس ره - Swiss Re) این شهرها هر کدام به دلیلی در زمره پرریسک‌ترین شهرها برای زندگی طبقه‌بندی شده‌اند.



رتبه 1: شهرهای توکیو و یوکوهاما



به گزارش دویچه وله و بر پایه گزارش محققان موسسه شرکت «سوییس ره»، مخاطرات طبیعی 57.1 میلیون انسان را در این دو شهر تهدید می‌کنند که در این میان خطر زلزله از دیگر فجایع طبیعی بیشتر است.



رتبه 2: مانیل



مانیل پایتخت فیلیپین در ساحل شرقی خلیج مانیل و در مصب رودخانه پاسیگ واقع شده است. 34.6 میلیون نفر ساکن این شهر و حومه آن را خطر زمین‌لرزه تهدید می‌کند. دومین فاجعه طبیعی که می‌تواند زندگی مردم این منطقه را به مخاطره بیندازد، طوفان است و پس از آن خطر سیل.



رتبه 3: مصب رودخانه مروارید



کلان‌شهرهای هنگ‌کنگ، ماکاو و کانتون در پای‌رود رودخانه مروارید (Pearl River) واقع شده‌اند. در جنوب چین 34.5 میلیون نفر زندگی می‌کنند که برای آنها طوفان بزرگترین تهدید‌کننده در میان فجایع طبیعی به شمار می‌رود. سیل دیگر بلای طبیعی است که پس از طوفان زندگی مردم این منطقه را تهدید می‌کند. در سراسر جهان 157 میلیون انسان در معرض خطر طوفان قرار دارند.



رتبه 4: اوزاکا



در منطقه پیرامون شهرهای اوزاکا و کوبه در ژاپن مجموعاً 32.1 میلیون نفر زندگی می‌کنند. بزرگترین خطری که این جمعیت را تهدید می‌کند، زمین‌لرزه است و پس از آن، طوفان و سپس خطر سیل.



رتبه 5: جاکارتا



پایتخت اندونزی بر روی مصب رود سیلیونگ در جزیره پرجمعیت جاوا ولقع شده است. در پرجمعیت‌ترین شهر اندونزی زندگی 27.7 میلیون نفر را خطر زمین‌لرزه تهدید می‌کند. سیلاب دومین خطری است که احتمال آن پس از زلزله بسیار بالاست.



رتبه 6: ناگویا



در ناگویا، سومین شهر مهم اقتصادی ژاپن، 22.9 میلیون نفر در معرض خطر زمین‌لرزه، طوفان و سیل قرار دارند. در گزارش Swiss Re آمده است که رشد و گسترش شهرها خطر آسیب‌پدیری جمعیت بالقوه تحت تأثیر بلایای طبیعی را بیشتر می‌کند. بر اساس پیش‌بینی سازمان ملل متحد تا سال 2050 میلادی بیش از دو سوم جمعیت زمین شهرنشین خواهند بود.



رتبه 7: کلکته



در سومین شهر بزرگ هند از نظر تراکم جمعیت که بر روی مصب رودخانه گنگ واقع شده، بزرگترین خطری که جان و زندگی مردم را تهدید می‌کند، خطر سیل است. 17.9 میلیون انسان در معرض خطر سیل قرار دارند.



رتبه 8: شانگهای



در چین در منطقه‌ای که در مصب رودخانه یانگ تسه کیانگ واقع شده است، 16.7 میلیون انسان در معرض خطر سیلاب قرار دارند. سیل، بزرگترین خطر برای انسان در سراسر جهان محسوب می‌شود و در سراسر جهان زندگی 379 میلیون انسان را تهدید می‌کند.



رتبه‌ 9: لس آنجلس



در این شهر بیش از 16 میلیون انسان در معرض مخاطرات طبیعی و بیش از همه در معرض خطر زلزله قرار دارند. لس آنجلس تنها شهر غیرآسیایی است که از نظر جمعیت بالقوه تحت تأثیر زلزله، در میان 10 شهر آسیب‌پذیر جهان قرار گرفته است.



رتبه 10: تهران



بر پایه گزارش شرکت بیمه اتکایی سوئیس، سوئیس ره (Swiss Re) تهران با 15.6 میلیون جمعیت، دهمین شهر دنیا از نظر آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی است. این شهر بر اساس شاخص «جمعیت بالقوه تحت تأثیر زلزله» ششمین شهر آسیب‌پذیر جهان به شمار می‌رود.

۱۳۹۴/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...