نسخه چاپی

ایران ازدانش هسته ای خود صیانت میكند

رئیس گروه روابط پارلمانی ایـران با پارلمان اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران دانش هسته‌ای را به صورت بومی و با اتكا به دانشمندان و متخصصان جوان خود به دست آورده است و قطعا از این دانش صیانت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا و جمعی از نمایندگان مجلس با «مارک انجل» رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان لوکزامبورگ دیدار و گفتگو کردند.

کاظم جلالی در این نشست که با حضور غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر، امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس و محمود بریمانی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران نزد کشور پادشاهی بلژیک، اتحادیه اروپا و دوک نشین لوکزامبورگ برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، گفت: تمام مشکلات مطرح شده در پرونده هسته‌ای ایران با گفتگو قابل حل است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، رئیس مجلس و مجلس شورای اسلامی ایران از توافقی که نتیجه آن برد-برد باشد به طور کامل حمایت خواهد کرد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا، تاکید کرد: دو طرف مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 باید مراقب بدخواهان توافق هسته‌ای باشند.

وی افزود: در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد و استفاه صلح‌آمیز از این انرژی تنها مدنظر ایران است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز فتوایی مبنی بر حرام بودن استفاد غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را اعلام نموده‌اند که این خود مهر تاییدی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دانش هسته‌ای را به صورت بومی و با اتکا به دانشمندان و متخصصان جوان خود به دست آورده است و قطعا از این دانش صیانت خواهد کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: ما قائل به اجرای کامل ان‌پی‌تی از جمله خلع سلاح کامل کشورهای دارنده تسلیحات هسته‌ای هستیم.

وی با اشاره به وقایع منطقه توضیح داد: حوادث اخیر جنگ بین شیعه و سنی نیست بلکه یک گروه اقلیت افراطی دست با حمایت‌های چند کشور دست به این اقدامات جنایتکارانه می‌زند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا، با اشاره به وقایع یمن خاطر نشان کرد: عربستان با زیر پاگذاردن حقوق بین‌المللی و حق طبیعی یمن، به این کشور حمله کرده است و با تخریب زیرساخت‌ها و کشتار مردم بی‌پناه، جنایات فاجعه‌آمیزی را در این کشور مرتکب شده است.

وی افزود: عربستان در حالی به کشتار و جنایت در یمن دست زده است که به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه می‌توانست مشکل داخلی این کشور را با گفتگو حل نماید اما اکنون خودعامل اصلی بحران در این کشور شده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص موضوع مواد مخدر در منطقه خاطر نشان کرد: قاچاق و ترانزیت مواد مخدر از افغانستان باعث شده است تا بخش عمده‌ای از درآمد ناشی از فروش این مواد صرف تجهیز گروه‌های تروریستی شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و به طور جدی با موضوع مواد مخدر در حال مبارزه است و در این راه بسایر از جوانان کشور ما شهید شده‌اند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا تاکید کرد: مبارزه با گروه‌های تروریستی نیازمند اقدامی جدی است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هیچ‌گاه تروریست خوب و بد نداریم.

نماینده کلیمیان مجلس: تبدیل شدن سوریه به مدرسه تروریستی، امنیت منطقه و کل جهان را به خطر انداخته است

سیامک مره‌صدق در این نشست با اشاره به حوادث عراق، گفت: وضعیت اقلیت‌های آشوری، مسیحی، ایزدی در عراق بحرانی و نگران کننده است و داعش در حال نسل کشی مسیحیان در این کشور است.

وی افزود: من پیامی از آقای یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس را با این مضمون دارم که مسیحیان و آشوریان در منطقه نیاز به حمایت عملی و جدی دارند و و اقدام صوری در این زمینه پاسخگو نخواهد بود و با این کارها نمی‌توان آنها را نجات داد.

نماینده کلیمیان در مجلس خاطرنشان کرد: دولت بشار اسد در سوریه همواره حقوق اقلیت‌ها را رعایت و از حقوق آنها حمایت می‌کرد ولی تبدیل شدن سوریه به مدرسه تروریستی، امنیت منطقه و کل جهان را به خطر انداخته است.

امید کریمیان نیز در ادامه این نشست، تصریح کرد: آنچاه که امروز در منطقه رخ می‌دهد جنگ شیعه و سنی نیست بلکه همانگونه که صدام حسین یک سنی مذهب بود و 182 هزار کرد سنی را در یک سال به قتل رساندامروز نیز حکومت آل سعود با حمایت از گروه‌های تندرو در حال کشتار دسته جمعی است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص وقایع منطقه باید این نکته را در نظر بگیریم که بیشتر کشته‌شدگان توسط داعش، سنی، آشوری و مسیحی هستند و از سوی دیگر هیچ یک از علمای اهل تسنن نیز هیچ یک از اقدامات این گروه تروریستی را تایید نکرده‌اند.

«مارک آنجل» نیز در این نشست تصریح کرد: دیپلماسی پارلمانی در ارتقا سطح روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و مجالس ایران و لوکزامبورگ در این زمینه می‌تواند نقش ارزنده‌ای را بازی کنند.
وی با ابراز تاسف یادآور شد: رییس پارلمان لوکزامبورگ بسیار علاقمند به برگزاری نشستی با هیات پارلمانی ایران بود اما به دلیل درگذشت پدرشان موفق نشد تا در این نشست حضور پیدا کند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس لوکزامبورگ:حمله عربستان به یمن بدون داشتن ماموریت از طرف سازمان ملل متحد رخ داده است


رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس لوکزامبورگ تاکید کرد: امروز با مسیر خوب و سازنده‌ای که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشته است فکر می‌کنم توافق جامع هسته‌ای شکل خواهد گرفت.

«آنجل» با بیان اینکه منطقه خاورمیانه اوضاع حساسی دارد افزود: خطر داعش به خوبی احساس می‌شود و معتقدیم ایران نقش مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی دارد.

«لورنت موسار» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس لوکزامبورگ در این نشست، گفت: آنچه درباره آشوریان عراق و سوریه اتفاق افتاده است نسل‌کشی است.

وی با تاکید براینکه تنش و درگیری در منطقه نگران کننده است، تصریح کرد: حمله عربستان به یمن بدون داشتن ماموریت از طرف سازمان ملل متحد رخ داده است.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...