نسخه چاپی

3 طلا و 2 برنز در انتظار ایران

نماینده وزن ۸۰ كیلوگرم كشورمان با پیروزی مقابل حریفان گام به دیدار نهایی رقابت‌های كشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا گذاشت.

به گزارش نما، در ادامه مسابقات پنج وزن دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح امروز (یکشنبه) در سالن اسپایر دوحه قطر آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 66، 75، 80، 98 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان رفته‌اند که یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف کره‌ای جواز حضور در فینال را کسب کرد.

پیش از این هم محمدعلی گرایی و مهدی علیاری فینالیست شده بودند و پیام بویری و بشری باباجان‌زاده به دیدار رده‌بندی رسیده بودند.

در وزن 80 کیلوگرم که 9 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند، یوسف قادریان در نخستین تجربه حضور در آوردگاه آسیایی، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 مقابل جونی‌بیک اوتابیکوف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 6 از سد جین هیوک کیم، نایب قهرمان 2011 آسیا از کره جنوبی گذشت و فینالیست شد.

* نتایج سایر فرنگی‌کاران کشورمان تا این لحظه به شرح زیر است:

در وزن 66 کیلوگرم که 11 کشتی گیر حضور دارند، محمدعلی گرایی در نخستین تجربه حضور در این رقابت‌ها، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر 6 مقابل آسرور محی الدینوف ازبکستانی به پیروزی دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 12 بر 10 از سد ژاردایف از قزاقستان گذشت و فینالیست شد. گرایی برای کسب مدال طلا با هان‌سو ریو، قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد.

پیام بوری در وزن 75 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 8 بر صفر شریف بدر از قطر را شکست داد. وی در دور دوم نیز در حالی‌که با نتیجه 8 بر یک از بین یانگ از چین عقب بود در نهایت با نتیجه 16 بر 8 مقابل حریف به پیروزی دست یافت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. بویری برای حضور در فینال نیز با نتیجه 5 بر 3 مغلوب عطابیک عظیم‌بیکوف از قرقیزستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد تا در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه کند. در این وزن 12 کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند.

در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر از سد بیک سلطان محموداف از قرقیزستان به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر یک مارگولان آسیمبیکوف، قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد. علیاری برای کسب مدل طلا با دی ژیائو، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی از چین که در اینچئون موفق به شکست این کشتی‌گیر شده بود، مبارزه خواهد کرد. در این وزن 11 نفر وزن کشی کردند.

باباجان‌زاده در دور نخست با نتیجه 4 بر یک (حریف به دلیل مصدومیت ادامه نداد) مقابل مرات رامونوف، دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر محمد ابراهیم عبدالفتاح از بحرین را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. کشتی‌گیر بحرینی در دور قبل ماماسولیف، دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را شکست داده بود که بدین ترتیب این کشتی‌گیر حذف شد و یکی از حریفان تیم ایران در راه قهرمانی امتیاز از دست داد.

باباجان‌زاده در نیمه‌نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب نورماخان تینالی‌یف کشتی‌گیر مطرح قزاق، قهرمان بازی‌های آسیایی و نفر سوم جهان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد تا در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در مسابقات سه وزن نخست رامین طاهری در وزن 71 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، داود عابدین‌زاده در وزن 85 کیلوگرم به دلیل پارگی از ناحیه کشاله ران نتوانست به مسابقات ادامه دهد و پنجم شد و محسن حاجی‌پور با یک شکست مقابل حریف قزاق از دور رقابت‌های وزن 59 کیلوگرم حذف شد.

۱۳۹۴/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...