نسخه چاپی

ضرورت بازگشایی سفارت ایرلند در تهران

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند، بر ضرورت بازگشایی سفارت ایرلند در تهران و تسهیل مراودات بانكی جهت توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در دیدار "یم تومی" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مذاکرات میان دو کشور، گفت: بسترهای فراوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌ویژه روابط پارلمانی جهت گسترش روابط فی ما بین وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای منافع دو ملت بهره گرفت.

وی افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و ایرلند می‌توانند به تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین کمک کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فضای مثبت و رو به رشد کنونی فرصتی برای بهبود روابط سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی ایجاد کرده است، تأکید کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید با لغو کامل تحریم‌ها علیه کشورمان گام‌های عملی برای توسعه همکاری‌های بین کشورها برداشته و اراده خود را برای گشودن فضای جدید در روابط دوجانبه نشان دهند.

هروی در ادامه، تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور را فرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور دانست و فراهم آوردن زمینه‌های حضور بخش خصوصی در عرصه‌های تجاری و بازرگانی را خواستار شد.

وی در پایان بر ضرورت بازگشایی سفارت ایرلند در تهران و تسهیل مراودات بانکی جهت توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین تأکید کرد.

همچنین در ادامه این دیدار "لیم تومی" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران با اظهار خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: سفرهای پارلمانی میان مجالس دو کشور به‌ویژه سفر چندی قبل رئیس مجلس ایرلند به ایران نشان‌دهنده عزم جدی ایرلند برای توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه‌های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر توسعه مراودات فرهنگی فی ما بین، افزود: گسترش موضوعات فرهنگی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز علمی و دانشگاهی و توسعه گردشگری میان دو کشور موجب شناخت هر چه بیشتر مردم کشورها از یکدیگر خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران در پایان با بیان اینکه مجلس ایرلند پیگیر بازگشایی هر چه سریع‌تر سفارت ایرلند در تهران است، خاطر نشان کرد: باید شرایط تحکیم و تقویت مراودات در بخش‌های سیاسی، تجاری و بانکی را به سرعت فراهم کرد.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...