نسخه چاپی

تشییع پیكر عضو موسس جامعه روحانیت شیراز

پیكر حجت الاسلام مصباحی عضو موسس جامعه روحانیت شیراز ظهر امروز سه شنبه تشییع شد.

به گزارش نما، امام جمعه شیراز ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام مصباحی گفتگو با خبرنگار مهر، فوت حجت الاسلام مصباحی عضو موسس جامعه روحانیت شیراز را همانند از دست دادن یک پدر معنوی برای مردم این شهر دانست.

وی بیان کرد: ایشان نه تنها یک پدر معنوی برای مردم شیراز بود بلکه فعالیت های سیاسی وی علیه نظام ستم شاهی پهلوی بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به فعالیت های وی برای احیاء فرهنگ ناب اسلام محمدی و همچنین احیای ارزش های متعالی برخاسته از فرهنگ مهدویت اشاره کرد وافزود: وی نقش موثری در ملی شدن صنعت نفت داشت و در سی ام تیرماه سال ۳۲با کفن پوشی در قیام خونین مردم شیراز و تهران شرکت کرد و مورد تقدیر آیت الله کاشانی قرار گرفت و پس از واقعه ۲۸ مرداد درآن کودتای ننگین، ایشان نیز جزو دستگیر شدگان رژیم پهلوی بود.

آیت الله ایمانی با تاکید براینکه وی در اوج نهضت سال ۵۶ برای دفاع از مهین اسلامی همانند سایر فعالان انقلابی تلاش های بسیاری برای انقلاب انجام دادند، تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام مصباحی نه تنها یک فعال و روحانی مبارز به شمار می روند بلکه تمامی مردم استان فارس این مرحوم را به عنوان عالم ناطق وخطیب توانا یاد می کنند.

حجت الاسلام سید مجدالدین مصباحی از علمای شیرازبه علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان نمازی در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و همچنین کتاب رمز ملل اولین اثری است که از وی در اصول عقاید منتشر شده است.

۱۳۹۴/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...