نسخه چاپی

آمادگی ایتالیایی ها برای حضور در ایران

روزنامه ایتالیایی ایل فولیو در گزارشی می‌نویسد: تحرك‌های جدیدی بین كارآفرینان ایتالیایی در قبال ایران ایجاد شده و صاحبان صنایع ایتالیا امیدوارند بتوانند به ایران بازگردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه ایتالیایی ایل فولیو در شماره مورخ 18 اردیبهشت 1394 در گزارشی می‌نویسد: تحرک‌های جدیدی بین کارآفرینان ایتالیایی در قبال ایران ایجاد شده و صاحبان صنایع ایتالیا امیدوارند بتوانند به ایران بازگردند.

این روزنامه می‌افزاید: ایتالیا درصدد است تا به جایگاه پیشین خود به عنوان اولین شریک تجاری ایران در اروپا بازگردد و آلمان را پشت سر بگذارد. برای تحقق این هدف، ایتالیا باید به حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2010 بازگردد و خسارات و ضررهای عظیم سال‌های اخیر ناشی از عدم حضور در ایران را جبران کند.

فدریکا گوییدی وزیر صنایع ایتالیا و رئیس پیشین بخش کارآفرینان جوان کنفدراسیون صنایع ایتالیا، اخیرا در میلان با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن ایران در جریان دیدارش از اکسپو، ملاقات کرد. ایتالیا بیش از دیگر کشورها به بررسی چگونگی از سرگیری فعالیت‌ها و همکاری‌ها با ایران مشغول است تا شاید آن بخش از سهم خود در بازار جمهوری اسلامی را که توسط چین و هند اشغال شده، بازپس بگیرد. به همین دلیل صنایع بزرگ و شرکت‌های تاسیسات و امور زیربنایی از هم اکنون در تهران به گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی مشغول هستند تا بتوانند به رغم مشکلات بانکی موجود بر سر راه از سرگیری روابط تجاری، راهی برای حمایت از جایگاه خود در بازار آن کشور پیدا کنند.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر نبود مجاری بانکی فعال، بزرگ‌ترین مشکل موجود بر سر راه از سرگیری مناسبات تجاری فعال بین دو کشور می‌باشد.

به گفته یک منبع دولتی، بانک‌های ایرانی سپه و سامان از بانک مرکزی ایتالیا برای گشودن شعبه درخواست مجوز کرده‌اند. به گزارش بنیاد Farefuturo به ریاست آدولفو اورسو، بازار ایران می‌تواند همچنین آن بخش از تولیدات ایتالیا را که به دلیل تحریم روسیه امکان ورود به آن کشور را ندارد، جذب کند.

بر اساس این گزارش که با کمک کنفدراسیون صنایع و وزارت امور خارجه ایتالیا تهیه و ارائه شد، تحریم‌های بین‌المللی که علیه روسیه و ایران اعمال شده، نظر سیاسی غیرموثر و حتی دارای پیامدهای غیرقابل پیش بینی بوده و در نهایت به ضرر کشورهای اعمال کننده تمام شده است. به همین دلیل بنیاد مذکور پیشنهاد می‌کند که سریعا کارگروهی با حضور بانک‌ها و صاحبان صنایع ایتالیایی با هدف کمک به کارآفرینان ایتالیایی برای کار با کشورهایی که علیه آنها تحریم اعمال شده است، ایجاد کرد.

۱۳۹۴/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...