نسخه چاپی

پرچم، مخالفان اسد را به جان هم انداخت

مخالفان بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز سه شنبه پس از یك كنفرانس خبری، با یكدیگر بر سر انتخاب پرچم مورد استفاده برای خود، مشاجره شدید پیدا كرده و توهین و ناسزار نثار یكدیگر كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مخالفان بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز سه شنبه پس از یک کنفرانس خبری، با یکدیگر بر سر انتخاب پرچم مورد استفاده برای خود، مشاجره شدید پیدا کرده و توهین و ناسزار نثار یکدیگر کردند.

این درگیری به دنبال پیشنهاد رهبر یک جناح مخالف مبنی بر جمع شدن یک پرچم انقلابی متفاوت با پرچم سوریه رخ داد.

لویی حسین که در پایان ماه آوریل به دلیل «تضعیف احساس ملی» روبرو شده و از کشور گریخته است، روز دوشنبه در استانبول در کنار خالد خوجه رییس جناح مخالف ائتلاف ملی با خبرنگاران صحبت کرده بود.

این دو به منظور بحث در مورد وحدت نظر پس از به اصطلاح دوران اسد با یکدیگر ملاقات کرده بودند اما این کنفرانس تحت الشعاع موضوع پرچمی قرار گرفت که مورد استفاده گروههای مسلح قرار می گیرد. حسین خواستار مخفی شدن این پرچم از چشم دوربین ها شده بود.

لویی حسین روز سه شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت که من خواستار برچیده شدن این پرچم شده بودم «زیرا نمی خواستم این احساس به وجود آید که مخاطب ما نوع منحصر به فردی از سوریه است.»

خالد خوجه، تمایل حسین برای مخفی کردن پرچم انقلاب را پذیرفت اما این امر باعث خشم فعالان شد و برخی از آنها حتی تا آنجا پیش رفتند که خواستار استعفای رییس ائتلاف شوند.

بنا به این گزارش، لویی حسین بنیانگذار مشترک جنبش ساخت کشور سوریه است که فعالیت آن در داخل این کشور از سوی مقامات دمشق مورد پذیرش قرار گرفته و با وجود اقامت وی در خارج کشور، کماکان مورد اعتماد دیگر گروههای مخالف قرار دارد.

۱۳۹۴/۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...