نسخه چاپی

مسكو با بازگشت‌پذیر بودن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت كرد

نماینده روسیه در سازمان ملل تأكید كرد كه برخلاف اظهارات مقامات غربی به ویژه دولت آمریكا، مسكو با بازگشت مجدد و خودكار تحریم‌ها علیه ایران بعد از اجرایی شدن توافق نهایی هسته‌ای با ایران مخالف است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی «بلومبرگ» بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل بعد از توافق نهایی هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را رد کرد و گفت: هیچ‌گونه بازگشت خودکار به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که تحریم‌های سازمان ملل در صورتیکه ایران شرایط توافق هسته‌ای را نقض کند، مجدداً بازمی‌گردد گفت: هیچ بازگشت خودکار وجود ندارد، به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد.

«یوری بارمین» تحلیلگر موسسه دلما در «ابوظبی» در امارات متحده عربی گفت: بعید است که روسیه با تجدید خودکار تحریم‌ها علیه ایران در صورتیکه نقضی در اجرای توافق صورت گیرد، موافقت کند. روسیه ممکن است با به بحث گذاشتن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل موافقت کند اما با تحمیل سریع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موافقت نمی‌کند. من این را یک اهرم مسکو علیه واشنگتن می‌دانم.

ایران و 1+5 در حال مذاکره برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای تا مهلت 30 ژوئن هستند و ایران خواستار لغو تمامی تحریم‌ها و قطعنامه سازمان ملل بعد از اجرایی شدن توافق نهایی هسته‌ای است. از طرف دیگر «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل موافقت کرده است که قطعنامه‌های تحریم‌ها برداشته شود اما به این شرط که «مکانیسمی وجود داشته باشد که تضمین کند بسیاری از تحریم‌ها باقی می‌ماند.

۱۳۹۴/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...