نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا درباره ذخیره رمز عبور

پلیس فتا نسبت به ذخیره رمز عبور در مرورگرهای اینترنتی به كاربران هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: پلیس فتا نسبت به ذخیره رمز عبور در مرورگرهای اینترنتی به کاربران هشدار داد.

پلیس فضای تبادل اطلاعات از کاربران اینترنت خواست زماني که از رايانه‌هاي عمومي استفاده مي كنند به هيچ عنوان گذرواژه خود را در مرورگر ذخيره نکرده و پيشنهادي را که به‌طور پيش‌فرض از مرورگر دريافت مي‌شود، تاييد نکنند.

پلیس فتا اعلام کرد: یکی از قابليت هاي تمامي مرورگرها امکان ذخيره password است که از اين قابليت برخي کاربران اينترنت براي ورود به حساب هاي کاربري خود مانند پست الکترونيک، شبکه هاي اجتماعي و ... استفاده مي كنند؛ حتماً مشاهده کرده ايد در هنگام کار با مرورگرها زماني که قصد ورود به اکانت هاي مختلف خود را داريد، مرورگر از شما درخواست می کند تا پسوردتان را ذخيره كنيد تا در مراجعات بعدي نيازي به وارد کردن دوباره نام كاربري و رمز عبور خود نداشته باشيد. اما اين قابليت تهديدي جدی براي کاربران محسوب مي شود.

استفاده از قابليت «Remember Passwords» در مرورگرها کمک بسزايي در افزايش سرعت کار، جلوگيری از اتلاف وقت و همچنين به دليل عدم تکرار در وارد کردن رمز عبور مي تواند کاربران را از سرقت اطلاعات توسط کي لاگرها (key logger) در امان نگه دارد، اما در مقابل مي‌تواند يک آسيب جدي براي امنيت گذرواژه کاربران باشد.

از این رو اولين نکته اي که بايد به آن اشاره کرد اين است که تمامي گذرواژه‌هاي ذخيره شده در مرورگر، در فايلي نگهداري مي شود که دسترسي به آنها غيرممکن نيست؛ نکته دوم اين است که گذرواژه‌ها تا زماني که رمزنگاري شده و در يک پوشه مخفي نگه‌داري مي شوند، احتمالاً امن خواهند بود، اما نبايد فراموش کرد که دسترسي به آنها از طريق يک بدافزار نه چندان پيشرفته نيز امکان‌پذير است.

نکته سومي که کاربران بايد به آن توجه داشته باشند این است که تمامي گذرواژه‌ها روي يک سيستم رايانه‌اي ذخيره مي‌شود، بنابراين کاربران ديگري که با آن سيستم كار مي كنند، عملاً به تمامي حساب‌هاي کاربري کاربر دسترسي خواهند داشت.

براین اساس پلیس فتا به کاربران هشدار داد: زماني که از رايانه‌هاي عمومي مانند کتابخانه‌ها، کافي نت‌ها، و ... استفاده مي كنيد، به هيچ عنوان گذرواژه خود را در مرورگر ذخيره نکرده و پيشنهادي را که به‌طور پيش‌فرض از مرورگر دريافت مي‌شود تاييد نکنيد.

کاربران براي سيستم خود از يک آنتي ويروس مطمئن و به روز استفاده کرده و همچنين از انتخاب گذر واژه‌هاي ساده و قابل حدس نیز پرهيز کنند.

پلیس فتا از كاربران اينترنتي خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اين فضا مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طريق سايت پليس فتا به آدرس http://Cyberpolice.ir گزارش کنند.

۱۳۹۴/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...