نسخه چاپی

اینترنت در آستانه انفجار است!

دانشمندان از كشورهای مختلف در كشور انگلستان به دور هم جمع شده‌اند تا به یك بحران جدید برای جوامع بشری بپردازند و اشباع شدن قریب‌الوقوع اینترنت را به تعویق انداخته و راهكاری برای آن‌ بیاندیشند.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین: دانشمندان از کشورهای مختلف در کشور انگلستان به دور هم جمع شده‌اند تا به یک بحران جدید برای جوامع بشری بپردازند و اشباع شدن قریب‌الوقوع اینترنت را به تعویق انداخته و راهکاری برای آن‌ بیاندیشند.

دانشمندان بزرگی از شرکت‌های تامین‌کننده زیرساخت‌های شبکه در انگلستان به دور یکدیگر جمع شده‌اند تا بتوانند راهکاری برای رفع این معضل پیدا کنند و بتوانند جلوی اشباع اینترنت را بگیرند. برای نمونه می‌توان در زمینه اشباع اینترنت به گزارش‌های شرکت Alcatel-Lucent اشاره کرد؛ این شرکت که زیرساخت‌های فیبر نوری را در اختیار دارد اعلام کرده است که تا پنج سال دیگر به سقف ظرفیتی خود یعنی 100 ترابیت برثانیه خواهد رسید و با توجه به اینکه فناوری‌های جدیدی مانند فایل‌های ویدیویی با کیفیت‌های 8K در آستانه رسیدن به مرحله استفاده عمومی هستند می‌توان به عمق این بحران پی برد.

در میان شرکت‌های مختلف، راهکارهای متعددی در این جلسه تعیین شد که بهترین‌های آن‌ها شامل استفاده از چند هسته در یک سیستم کابل کشی و یا کاهش امواج فیبرنوری در مبدا و محاسبه مجدد آن‌ها در مقصد است ولی چالش اصلی این است که کدام روش را می‌توان قبل از اشباع شدن اینترنت و رسیدن آن به مرز انفجار به مرحله اجرا گذاشت. در هر صورت چیزی که واضح است این است که نتایج این اجلاس مسلما آینده اینترنت را برای ما رقم خواهد زد.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...