نسخه چاپی

بازار عراق تشنه ورود كالاهای اساسی ایران است

استاندار ایلام گفت: بازار عراق تشنه ورود كالاهای اساسی ایران است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد تنطیم بازار استان اظهار داشت: گندم تولیدی در استان ایلام از کیفیت ویژه ای برخوردار است که می توان آن را به کشورهای مختلف صادر کرد.

وی افزود: ظرفیت تولید و صادرات گندم دروم از ایلام به عراق و کشورهای منطقه با توجه به کیفیت بالای این محصول دراستان بسیار بالاست که باید طوری برنامه ریزی کرد تا صادرات این محصول به ازای واردات گندم مصرفی کشور فراهم آید.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه ایلام باید به شاهراه ترانزیت کالاهای اساسی کشور تبدیل شود بیان داشت: این استان با توجه به مرز طولانی با کشور عراق از ظرفیت کم نظیری برای صادرات و ترانزیت کالاهای اساسی به عراق و سایر کشورها برخوردار است.

وی بیان داشت: مرز بین المللی مهران هم اکنون از مهم ترین مبادی کشور برای تردد مسافر و صادرات کالاهای ایران به عراق است که در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری بدون شک روند مبادلات تجاری در این منطقه بسیار چشمگیرتر می شود.

استاندار ایلام با تمجید از عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران در تامین کالاهای اساسی یادآور شد: ذخیره سازی گندم در استان منجر به ایجاد آرامش در بازار و باعث اطمینان خاطر مردم شده است.

۱۳۹۴/۳/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...