نسخه چاپی

تاریخچه واگذاری امتیاز باشگاه در ایران

فرامرز كیانی زاده، مدیركل ورزش و جوانان استان خوزستان اعلام كرد كه تیم «فولادنوین» قطعا به یكی از 2 تیم نفت مسجدسلیمان یا نفت آبادان منتقل می شود.

به گزارش نما، در ادوار گذشته تیم های دیگری بودند که بدون تلاشی لیگی شدند. توجه کنید و گزارش "ورزش سه" را در این زمینه بخوانید:

1. ذوب آهن جای سپاهان
در سال 52، سپاهان قهرمان استان اصفهان در مسابقات ورودیه لیگ تخت جمشید شد اما آنها که هزینه شرکت در مسابقات را نداشتند از کارخانه ذوب آهن درخواست مساعدت داشتند و کارخانه ذوب آهن به نام خودش و با ستارگان سپاهان در مسابقات شرکت کرد. بعدها سپاهان هم مستقلا به لیگ برگشت.

2. صنعت نفت جای تاج آبادان
در سال 52 تاج آبادان نماینده لیگ تخت جمشید باعث شد فقط تاج تهران در لیگ باشد و صنعت نفت با چند نفر از ستارگان تاج آبادان در لیگ تخت جمشید شرکت کند.

3. ملوان جای بانک ملی
در لیگ 74، 12 تیم از لیگ 73 و 4 تیم از دسته دوم در مسابقات حاضر بودند. ملوان جزو هیچ کدام نبود اما انصراف تیم بانک ملی تهران بعد از صعود به دسته اول باعث شد ملوان با روابطی که مرحوم زهرابی و سایر مسوولان فوتبال گیلان با مصطفوی رئیس وقت فدراسیون داشت به لیگ برگردد.

4. پیکان جای بهمن
پیکان آماده شرکت در لیگ سال 79 بود که بازیکنانش ناگهان خبر انحلال شنیدند! بازیکنان بهمن پخش شدند و پیکان با هویتی جدید بعد از 30 سال فعالیت دوباره آغازید!

5. برق شیراز و تراکتورسازی
لیگ 79، با حضور 12 تیم برگزار شد و لیگ اول حرفه ای در سال 80 هم قرار بود با شرکت 12 تیم انجام شود اما قرار گرفتن این 2 تیم بزرگ در سکوهای یازده و دوازده باعث شد که فدراسیون لیگ اول حرفه ای را با شرکت 14 تیم برگزار کند.

6. فولادخوزستان جای سپاهان نوین
سپاهان نوین در سال 87 به لیگ برتر سقوط کرد اما در لیگ شرکت نکرد و امتیازش را به تیم دیگری از خانواده فولاد یعنی فولادخوزستان داد که به لیگ دسته اول سقوط کرده بود.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...