نسخه چاپی

محور دیدار ظریف و چاووش اوغلو

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه تركیه و محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش در حاشیه‌ چهل‌ و دومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همكاری‌های اسلامی كه در كویت برگزار می‌شود دیدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از آناتولی، از محورهای مهم دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه نحوه کمک‌رسانی به مردم یمن و مبارزه با نیروهای داعش بود. بر اساس منابع دیپلماتیک در این دیدار دو طرف درباره‌ مبارزه علیه نیروهای داعش و نحوه کمک رسانی به مردم یمن تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

همچنین وزرای خارجه دو کشور بر گسترش همکاری‌های دو جانبه در مسائل منطقه‌ای تاکید کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان عصر روز گذشته پس از سفری چند ساعته و کوتاه به عمان و دیدار با وزرای کشور و امور خارجه عمان و امضای توافق‌نامه تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور از مسقط وارد کویت شد و در فرودگاه مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی به مدت دو روز از امروز در کویت برگزار می‌شود. طبق برنامه پیش‌بینی شده محمد جواد ظریف امروز در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد. براساس این گزارش در نشست این دوره گروه تماس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که با موضوع «رویکرد مشترک برای تقویت سازش و مقابله با تروریسم» برگزار می‌شود ، آخرین تحولات سومالی، حمایت از گام‌های توسعه‌ای و بازسازی بررسی و نیز نشستی ویژه برای بررسی راه‌های ضامن تعیین استراتژی فعال برای مقابله با تروریسم، افراطی گری همراه با خشونت و اسلام هراسی تشکیل می شود.

در کنار موضوعات سیاسی انتظار می‌رود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، انسانی، علوم و تکنولوژی و نیز در مورد مقابله با تروریسم و درگیری‌های فعلی در جهان اسلام تصمیم گیری شود.

گفتنی است همزمان با برگزاری این نشست ریاست اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی از عربستان به کویت به مدت یک سال منتقل خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...