نسخه چاپی

در گالری‌های تهران چه می‌گذرد؟

گالری‌ها و مراكز تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی متنوع از آثار تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: گالری‌ها و مراکز تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی متنوع از آثار تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

آثار نقاشی سه هنرمند نقاش با رویکردی رمانتیک به محیط و طبیعت گشایش یافته است. نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» شامل آثار نقاشی همایون سلیمی، هادی جمالی و رضا خدادادی است. آن‌ها در عین سبک انتزاعی آثارشان، نوعی شاعرانگی و رویکردی رمانتیک به محیط اطراف و طبیعت دارند که آن را در پهنه بوم‌های بزرگ بازتاب داده‌اند.

نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» تا ١٢ تیر در گالری «بوم» واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی، شماره ١١ برپا است.‌

گالری هما

نرگس بنان تابلوهای نقاشی خود را با الهام از طبیعت مناطق مختلف ایران به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه او 10 تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ با تکنیک اکریلیک و پاستل روغنی در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. سطح این آثار ترکیبی از سورئال و رمانتیسم است و با سبک قبلی آثار او تفاوت زیادی دارد.

نمایشگاه این هنرمند از اول تا دوازدهم خردادماه از ساعت 11 تا 23 در گالری «هما» به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری ایده پارسی

نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط امین شرفیان با عنوان «سیمرغ بسمل» برپا می‌شود. در این آثار «بسم‌الله الرحمن الرحیم» به‌صورت سیمرغ‌هایی همراه با تزیینات و نقوش، به سبکی جدید طراحی شده است. تعداد آثاری که در این نمایشگاه روی دیوار خواهد رفت، 12 تابلو است.

نمایشگاه «سیمرغ بسمل» از 8 تا 13 خردادماه از ساعت 17 تا 20 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره 28 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی‌خط است.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نخستین مسابقه «نقد بنا و فضای شهری» با نمایش 146 اثر عکس و 100 اثر کارتون از هنرمندان سراسر کشور در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپاست.

همچنین نمایشگاهی از نقاشی و عکس‌های مرتبط با دفاع مقدس از چند هنرمند آن دوره به مناسبت سالرزو آزادسازی خرمشهر در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند از 3 تا 9 خردادماه به خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان ایرانشهر، باغ هنر مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

نمایشگاهی از مجموعه آثار دو سال گذشته‌ی بزرگمهر حسین‌پور برپا می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار این هنرمند در زمینه‌ی کمیک‌استریپ، نقاشی، انیمیشن و کاریکاتور که با زبان طنز به نقد اجتماعی اختصاص دارند و انتقادی به زندگی اجتماعی هستند، به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین قرار است از تابلوی بزرگ ناصرالدین‌شاه و 40 زن حرمسرایش رونمایی شود.

نمایشگاه بزرگمهر حسین‌پور روز پنجشنبه، هفتم خردادماه، ساعت 17 در گالری «راه‌ ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، شماره 210 افتتاح می‌شود.

گالری آتبین

یک عکاس در تجربه‌هایی متفاوت، آثارش از فضای شهر را با عکس‌های رادیوگرافی ترکیب و نمایشگاهی از آن‌ها برپا کرده است. در نمایشگاه نبلوفر تقی‌پور 18 عکس با موضوع شهر و برهم‌آمیختگی آن با انسان در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. در این عکس‌ها نماهایی از شهر با عکس‌های رادیوگرافی و با تکنیک سوپر ایمپوز ترکیب شده و تصاویر متفاوتی را به‌وجود آورده‌اند.

نمایشگاه «کالبد اثیری» از اول تا دوازدهم خردادماه در گالری «آتبین» به نشانی خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، شماره 42 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شماره شش

آرش کریمی با سوژه قرار دادن شهر تهران برای مجموعه‌اش، نگاه تازه‌تری از پایتخت را پیش روی مخاطبان به‌نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه این عکاس با عنوان «جورچین»، 18 عکس در ابعاد مختلف و با موضوع شهر تهران به‌نمایش گذاشته می‌شود. این عکس‌ها نگاهی مستند و جدید به شهر تهران دارند و تصاویر تازه‌ای از زاویه‌های نو را پیش روی مخاطب می‌گذارند.

نمایشگاه «جورچین» از 8 تا 17 خردادماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شماره 6» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی بسته است.

گالری سیحون

گالری «سیحون» همزمان با پنجمین سالگرد درگذشت معصومه سیحون - هنرمند نقاش - نمایشگاهی از آثار ایرج شافعی را برپا کرده است. در نمایشگاه «پنجمین اردیبهشت» حدود 10 اثر از شافعی روی دیوار گالری رفته است.

این نمایشگاه از اول تا 20 خردادماه از ساعت 11 تا 19 در گالری «سیحون» به نشانی خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ویستا

هشت هنرمند نقاش، آثار خود را با محوریت دخل و تصرف در طبیعت در یک نمایشگاه گروهی به‌نمایش گذاشته‌اند. آیدین خانکشی‌پور نمایشگاه‌گردانی نمایشگاه «روی مدار صفر» را برعهده دارد و ابوالفضل معصومی، هانیه فرهادی‌نیک، مرجان ترابی، نازنین قهرمانی، امیر محمودیان، سعید حسین، مهرداد کریمی و امین زین‌الدینی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «روی مدار صفر» از اول تا یازدهم خردادماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری شیرین

نمایشگاه آثار هادی هزاوه‌ای با عنوان «آجر و آجر با آجر» برپا شده است. مجموعه آثار این هنرمند که در گالری «شیرین» ارائه شده، دربرگیرنده‌ی آثار مجسمه همراه با نقاشی و طراحی است. این آثار در دو سالن به‌نمایش گذاشته شده‌اند. این مجموعه شامل نقاشی‌هایی در ابعاد 5 / 1 * 5 / 2 متر روی بوم و کاغذ و با تکنیک رنگ روغن و مجسمه است، بزرگ‌ترین اثر این مجموعه نیز به اندازه‌ی شش متر خلق شده است.

نمایشگاه هزاوه‌ای از اول تا 20 خردادماه در نگارخانه «شیرین» به نشانی کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره 5 از ساعت 11 تا 17 (به‌جز دوشنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه عکسخانه شهر

این روزها نمایشگاهی با عنوان «صد سال خاطره» در موزه عکسخانه شهر برپا شده که مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان معروف و تأثیرگذار دوره قاجار را در آن می‌توان دید. این نمایشگاه شامل 30 قطعه از عکس‌های کمتر دیده‌شده‌ی عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس‌باشی (عکاس دوره ناصرالدین‌شاه)، آنتوان سوریوگین، والری انگلیسی، آدله اتریشی و ارنست هولتسر آلمانی است.

نمایشگاه «صد سال خاطره» از 27 اردیبهشت تا 30 خردادماه میزبان علاقه‌مندان به عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌ شیراز است. ساعت بازدید روزهای شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13، 14 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 است. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزه عکسخانه شهر برگزار شده است.

گالری شکوه

نمایشگاهی شامل گزیده‌ای از 10 سال فعالیت مسعود مولایی در حوزه نقاشی گشایش یافته است. در این نمایشگاه 25 تابلوی نقاشی که گزیده‌ای از 10 سال تلاش مولایی است، روی دیوار گالری قرار گرفته است.

این نقاشی‌ها به‌صورت رئال با تکنیک رنگ روغن روی بوم و کاغذ ارائه می‌شوند که ابعاد کوچک‌ترین آن‌ها 30×25 سانتی‌متر و بزرگ‌ترین‌شان 165×110 سانتی‌متر است. مولایی در آثارش زندگی شهری و روستایی و طبیعت بی‌جان را به تصویر کشیده است.

نمایشگاه نقاشی‌های مسعود مولایی از اول تا 12 خردادماه در گالری «شکوه» واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 17 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

گالری ساربان

زهرا محسنی نمایشگاهی از مجسمه‌های خود را با سبک هنرمندان معاصر و مطرح پاپ‌آرت در دنیا به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با عنوان «من هم رویای یک رویا را دیدم» مجموعه‌ای است از 9 سر از انسان‌های امروز که در سبک هنرمندان معاصر و مطرح پاپ‌آرت در دنیا ساخته شده‌اند، هنرمندانی مانند کوزاما، کونز، فونتانا، وارهول، هرتس و بنکسی. در کنار این آثار، یک اثر دیگر هم وجود دارد که بیانگر انسان امروزی است که کاملا ماشینی شده و پایان را به بیننده نشان می‌دهد.

نمایشگاه «من هم رویای یک رویا را دیدم» از اول تا 10 خردادماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «ساربان» به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ایگرگ

دومین نمایشگاه عکس از پروژه‌ی «جهان نگریسته» با نمایش آثاری از هنرمندان دوره‌های مختلف برپا شده است. پروژه‌ی هنری «جهان نگریسته» پس از برگزاری یک نمایشگاه نقاشی و یک نمایشگاه عکس، سومین نمایشگاه خود را با نمایش آثاری از 17 هنرمند عکاس از دوره‌های مختلف برگزار کرده است. این پروژه شامل 12 نمایشگاه است و از دی‌ماه سال 93 کار خود را آغاز کرده است.

در این دوره از نمایشگاه «جهان نگریسته» آثاری از کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد افسری، آبنوس البرزی، شهریار توکلی، شهرزاد چنگلوایی، تورج خامنه‌زاده، نادر داودی، ملیکا شفاهی، بهنام صدیقی، بیژن صیفوری، امین طلاچیان، علی و رامیار، علیرضا فانی، امیرعلی قاسمی، فرزانه قدیانلو و کتایون کرمی به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 25 اردیبهشت تا 15 خردادماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 11 تا 17 (پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها 16 تا 20) به گالری «ایگرگ» به نشانی خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 28، زنگ دوم مراجعه کنند.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است.»

نمایشگاه «به چپ چپ» از 11 اردیبهشت‌ماه تا 29 خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...