نسخه چاپی

موج گرما در هند پس از كشتن ۲هزار نفر فروكش می‌كند

ریزش باران و رعدوبرق در بخش‌هایی از جنوب هند روز شنبه ۳۰ مه به فروكش كردن موج گرمای درازمدت تابستانی كه به مرگ حدود ۲هزار نفر انجامید، یاری رساند.

به گزارش نما، مدير اداره هواشناسي هند گفت انتظار مي‌رود گرماي شديد در برخي از مناطق ايالت‌هاي تلانگانا و آندرا پرادش كه بيش از همه تحت تاثير اين موج گرما قرار گرفته‌اند، براي 24 ساعت ديگر ادامه پيدا كند.

به گفته مقامات ايالتي عوارض ناشي از گرما، شامل كم‌آبي بدن و گرمازدگي، دست كم 1490 نفر را در آندرا پرداش و 489 نفر را در تلانگانا از ميانه ماه آوريل كشته است.

اداره هواشناسي اعلام كرد پس از آنكه در هفته پيش دما تا 48 درجه سلسيوس بالا رفت، روز شنبه درجه حرارت روزانه بين 40 تا 45 درجه سلسيوس نوسان داشت.

باد و باران شديد همراه رعد و برق باعث شد تاحدي دما در شهر آنانتاپور، شهري در آندرا پرادش، كاهش يابد، اما توفان باعث ريشه‌كني درختان و تيرهاي چراغ برق و قطع برق در برخي از نواحي شد.

مردم در شهر حيدرآباد در پايتخت ايالت تلانگانا و منطقه مهوبناگار در اين ايالت با ريزش باراني به ميزان ثبت‌شده يك سانتي‌متر نفس راحتي كشيدند.

اما به گفته اداره هواشناسي دست كم در چهار منطقه- گانتور، كريشنا، گوادري شرقي در آندرا پرادش، و نالگوندا در تلانگانا- هنوز گرفتار موج گرما هستند و 24 ساعت ديگر با ريزش باران در مناطق مجاور كاهش دما را تجربه خواهند كرد.

انتظار مي‌رود باران‌هاي موسمي خنك‌كننده هفته آينده به جنوب هند برسند و بعد به تدريج به سمت شمال پيش بروند. فصل باران‌هاي موسمي تا پايان ماه سپتامبر (شهريور) ادامه خواهد يافت.

سرويس پيش‌بيني هواي AccuWearher روز جمعه درباره شرايط خشكسالي شديد در هند هشدار داد، و اعلام كرد كه باران‌هاي موسمي در هند ممكن است به علت فصل فعالتر باران‌هاي موسمي بر روي اقيانوس آرام دچار اختلال شود.

۱۳۹۴/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...