نسخه چاپی

خواندنی ها از فینال لیگ قهرمانان اروپا

نیمار، مسی و رونالدو در پایان رقابت های فصل 2014-2015 لیگ قهرمانان اروپا كه با قهرمانی بارسلونای اسپانیا همراه شد، در صدر برترین گلزنان قرار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از راه دانا نیمار مهاجم بارسلونا با گلی که در دیدار نهایی این رقابت ها مقابل یوونتوس به ثمر رساند، شمار گل های خود را به عدد10 رساند و در کنار لیونل مسی هم تیمی خود و کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید در صدر این جدول قرار گرفت.


لوئیز آدریانو مهاجم شاختار دونتسک اوکراین با 9 گل زده در جایگاه دوم قرار گرفت.

مارتینز (پورتو پرتغال)، مولر (بایرن مونیخ)، سوآرز (بارسلونا) و توز (یوونتوس) نیز هر کدام با هفت گل زده در رده سوم قرار گرفتند.

آگوئه رو (منچسترسیتی)، بن زما (رئال مادرید)، کاوانی (پاری سن ژرمن)، لواندوفسکی (بایرن مونیخ) نیز هر کدام با شش گل زده به کار خود پایان دادند.

** رکورد برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا نشکست

لیونل مسی مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشد و بدین ترتیب نتوانست رکورد برترین گلزن تاریخ این رقابت ها را به دست آورد.

درصورتی که مسی در بازی مقابل یوونتوس موفق به گلزنی می شد، عنوان بهترین گلزن این فصل را نیز از آن خود می کرد.

درتاریخ این رقابت ها مسی و رونالدو هر کدام با 77 گل زده در صدر جدول قرار دارند. رائول مهاجم اسبق رئال مادرید نیز با 71 گل زده در رده دوم است. فان نیستلروی نیز با 56 گل زده در رده سوم قرار دارد.

** سومین گل سریع فینال لیگ قهرمانان به ثمر رسید

ایوان راکیتیچ مهاجم کرووات تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا سومین گل سریع تاریخ فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

نخستین گلی که منجربه پیروزی سه بر یک بارسلونا مقابل یوونتوس دردیدارنهایی این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد، در دقیقه چهارم بازی به ثمر رسید.

پیشتر پائولو مالدینی در سال 2005 در دقیقه نخست و ماندیه تا در سال 2001 در دقیقه سوم بازی فینال گل زنی کرده بودند.

جدای از دیدارهای نهایی، سریع ترین گل رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2007 در ثانیه دهم بازی توسط روی ماکای به ثمر رسید.

**ژاوی رکورد حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را شکست

ژاوی هرناندز هافبک تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا روز شنبه رکورد بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا را شکست.

وی دردقیقه 78 دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس ایتالیا، به جای اینیستا وارد زمین شد.

بدین ترتیب ژاوی صد و پنجاه و یکمین حضور خود را در این رقابت ها رقم زد.

ایکر کاسیاس دروازه بان رئال مادرید اسپانیا با یک بازی کمتر در رده دوم جای گرفت.

ژاوی سی و پنج ساله قرار است در فصل آینده رقابت های فوتبال با السد قطر به میدان برود.وی 17فصل برای این تیم توپ زد وهمراه با بارسلونا 25 بار به مقام قهرمانی در رقابت های مختلف دست یافت.

** اینیستا در سه دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا پاس گل داد

آندرس اینیستا هافبک تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا شنبه شب عنوان بازیکنی را از آن خود کرد که در سه دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاس گل داده است.

این ملی پوش سی و یک ساله اسپانیایی با ارسال پاسی زیبا، ایوان راکیتیچ کرووات را صاحب توپ کرد و وی نخستین گل بارسلونا را وارد دروازه یوونتوس کرد.

**سه جام برای انریکه در اولین حضور

لوئیس انریکه در اولین فصل حضور خود در بارسلونا موفق شد، سه جام لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا را همراه با این تیم کسب کند.

** کلکسیون تورهای دروازه پیکه

جرالد پیکه مدافع بارسلونا، پس از پایان بازی تور هر دو دروازه را از تیر دروازه ها جدا کرد و آنها را به خانه برد.

گفته می شود او کلکسیونی از تورهای دروازه دارد.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...