نسخه چاپی

افت شدید كیفیت هوای تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور از ادامه ابرناكی سواحل دریای خزر، بارش باران و مواج بودن دریای خزرخبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه ابرناکی سواحل دریای خزر، بارش باران و مواج بودن دریای خزرخبرداد.

احد وظیفه افزود: درشمال شرق کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین درساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل طوفان وگردوخاک و در استانهای سمنان، قم و جنوب استان تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود و در شمال شرق کشور کاهش دما محسوس خواهد بود.

در روز سه شنبه نیز در سواحل مرکزی و شرقی خزر و دامنه های زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اویل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبارپراکنده باران و رعد وبرق رخ خواهد داد. در شرق کشور نیز وزش باد شدید و گردوخاک ادامه خواهد داشت. با نزدیک شدن طوفان حاره‌ای به جنوب شرق کشور از اواخر وقت این روز دریای عمان مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: برای روزچهارشنبه نیز دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود و در جنوب سیستان وبلوچستان رگبارورعد وبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. ضمن اینکه در این روز در سواحل مرکزی وشرقی خزر و دامنه های زاگرس مرکزی درساعات بعد از ظهر و اویل شب افزایش ابر، وزش باد و رگبارپراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده بدلیل افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، شرایط برای تشکیل گردوخاک و انتقال آن به کشور مهیاست، ازاین‌رو در جنوب غرب، برخی مناطق غرب و جنوب کشور باد وگردوخاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور،‌ هوای پایتخت در روز سه شنبه کمی ابری و در شهرهای جنوبی همراه باد و گردوخاک خواهد بود و در بعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای آن 36 درجه وکمینه آن 23 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه هوای تهران کمی ابری در شهرهای جنوبی همراه با باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود. دربعدازظهر نیزهمراه با افزایش ابر در شهرهای شرقی و بارش پراکنده خواهد بود. بیشینه دمای آن 34 و کمینه آن 21 درجه پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه ازشکل گیری طوفان حاره‌ای درشمال اقیانوس هند خبرداد.

وظیفه افزود: بر ساس پیش بینی ها، این طوفان در فاصله تقریبی 1300 کیلومتری شهرستان چابهار در جنوب شرق سیستان و بلوچستان است. سرعت متوسط باد پیرامون این طوفان 76 و سرعت متوسط حرکت آن حدود 10کیلومتر برساعت به سوی شمال غرب است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی حرکت این طوفان به عرض‌های بالاتر ،‌از اواخر روز سه شنبه مناطق شرقی دریای عمان و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری بیش تر مناطق دریای عمان مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

افت شدید کیفیت هوای تهران / شهروندان از تردد غیرضروری پرهیز کنند

همچنین سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افت شدید کیفیت هوای تهران خبر داد و گفت: شاخص سلامت هوای تهران از مرز استاندارد گذشته و شرایط کنونی هوای پایتخت برای تمامی گروه های جامعه ناسالم است.

حشمت الله بسطامی با اعلام اینکه شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در مرز 162 قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس سازمان هواشناسی تا پایان امروز جو نسبتا ناپایداری همراه با وزش باد پیش بینی شده و احتمال کاهش آلودگی هوا کمی دور از انتظار است.

وی به همه گروه های مختلف جامعه هشدار داد تردد غیرضروری در شهر ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر سلامت شهروندان بر جای بگذارد و از گروه های آسیب پذدیر به ویژه سالمندان، کودکان و زنان باردار خواست تا اطلاع ثانوی از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

بسطامی به آن دسته از شهروندانی که به انواع بیماری های قلبی، تنفسی و عروقی مبتلا هستند نیز هشدار داد از تردد غیرضروری در شهر پرهیز کنند و حتی الامکان تا پایان امروز از خانه خارج نشوند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین شهروندان را از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های آزاد منع کرد و احتمال رسیدن هوای پایتخت تا پایان امروز به شرایط سالم را کمی دور از انتظار دانست.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...