نسخه چاپی

آماده‌سازی شاگردان كی‌روش برای رسیدن به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران فردا در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ازبكستان می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 و دیدار اول خود مقابل ترکمنستان آماده می‌کند فردا در راه آغاز این رقابت‌ها در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم‌ ملی ازبکستان می‌رود.

این دیدار از ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه بنیادکار در حالی برگزار می‌شود که این دو تیم پیش از این 5 بار در رقابت‌های مختلف با هم رو در رو شده‌اند.

3 برد، یک مساوی و یک شکست برای تیم ملی ایران در این بازی‌ها ثبت شده و دو تیم فرداشب برای ششمین بار در یک دیدار تدارکاتی با هم دیدار می‌کنند.

**در انتظار تحول در ترکیب اصلی

از نکات قابل توجه این دیدار می‌توان به تغییر ترکیب احتمالی تیم ملی نسبت به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 اشاره کرد. با توجه به اینکه در فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نام بسیاری از بازیکنان جوان به چشم می‌خورد، می‌توان این انتظار را داشت کی‌روش برای تحول و دگرگونی ترکیب اصلی تیم ملی می‌‌خواهد از همین فردا دست به کار شده و از حضور همین جوانان برای میدان دادن به آنها در جهت کسب تجربه بین‌المللی حتی برای دقایقی کوتاه استفاده کند.

**مشکلاتی که می‌توانند دست‌انداز باشند

البته تیم ملی با مصائب زیادی به تاشکند رسید و در ماجرای سفر کاروان تیم ملی به ازبکستان اتفاقات ناخوشایندی رخ داد که می‌تواند سرآغاز حواشی جدیدی در این تیم و فدراسیون فوتبال باشد و شاید حتی این موضوع دیدار فردای دو تیم (هرچند که این مسابقه دوستانه به شمار می‌رود) را تحت‌الشعاع قرار داده و در آغاز راه رسیدن به جام جهانی به گونه‌ای دست‌انداز ایجاد کند.

البته در راه اعزام کامل تیم ملی نیز مشکلاتی به وجود آمد و هنوز همراهی سیدجلال حسینی به خاطر مشکلات مالیاتی با تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سروش رفیعی نیز نتوانست به خاطر مشکلات خدمت سربازی با تیم ملی به ازبکستان برود.

**جایگاه ایران و ازبکستان در رده‌بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی ماهانه تیم‌های ملی جهان که توسط فیفا منتشر شد در قیاس با ماه گذشته یک پله سقوط کرد اما همچنان جایگاه خود را به عنوان برترین تیم آسیا حفظ کرد.

فیفا تازه‌ترین رده‌بندی ماهانه خود را پنجشنبه گذشته اعلام کرد که بر این اساس، تیم ملی فوتبال ایران با یک پله سقوط در رده چهل و یکم جهان قرار گرفت. در این رده‌بندی تیم ایران 717 امتیاز کسب کرد و در رده چهل و یکم دنیا ایستاد.

ازبکستان نیز در آخرین رده‌بندی اعلام شده با 2 پله سقوط در رده 74 دنیا ایستاد.

تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه با تیم‌های ملی ترکمنستان، گوآم، عمان و هند در گروه ششم همگروه است و ازبکستان نیز که لقب گرگ‌های سفید را دارا هست به عنوان سرگروه گروه هشتم با تیم‌های ملی بحرین، فیلیپین، کره‌شمالی و یمن همگروه است.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...