نسخه چاپی

آیا ایران موشك قاره‌پیما می‌سازد؟

اظهارات اخیر یكی از مسئولان ارشد آمریكایی نشان می‌دهد كه آنها بدنبال ادامه سناریوی "ایران‌هراسی" در منطقه غرب آسیا هستند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، غرب‌ همواره تلاش می‌کند تا با سناریوی "ایران‌هراسی" کشورهای منطقه و همچنین جامعه بین‌الملل را نسبت به ایران بدبین کند و همواره قدرت نظامی ایران را نگران‌کننده جلوه دهد.

** بازخوانی یک ادعا

"مایکل فلین" مدیر پیشین آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا می‌گوید: ایران قصد دارد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تولید کند که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

وی مدعی شده که ایران قصد دارد با ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما، برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را پیگیری کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه سعی در ساخت موشک‌های قاره‌پیما نداشته است.

** سردار جزایری: رژیم‌های استعمارگر تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را منحرف کنند

در همین راستا سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره سناریوی "ایران‌هراسی" غرب می‌گوید: قدرت نظامی ایران در درجه اول دفاعی بوده و قبل از هر چیز انسان و انسانیت برای ایران مهم است؛ اما رژیم‌های استعمارگر تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را منحرف کنند.

به گفته سردار جزایری، دشمنان تلاش می‌کنند تا با سناریوی "ایران‌هراسی" و "اسلام‌هراسی" تفکرات شوم خود را به خورد جهان بدهند.

** ایران به دنبال افزایش بُرد موشک‌هایش نیست

علاوه بر این، موشک "سجیل ۲" به عنوان بالاترین بُرد موشکی جمهوری اسلامی ایران دارای بُردی قریب به ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مایل بوده (هر مایل ۱.۶ کیلومتر است) و این در حالیست که موشک قاره‌پیما بُردی بیش از ۵ تا ۸۰۰۰ مایل دارد، فرماندهان نظامی کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال افزایش بُرد موشکی خود نیستند.

** سردار سلامی: سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران و فرماندهی معظم کل قوا جایی ندارد

اظهارات خلاف‌واقع مسئولین آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی معظم کل قوا سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد.

جالب است که جمهوری اسلامی ایران در حالی متهم به توسعه برنامه موشکی خود از سوی غرب می‌شود که در دکترین دفاعی‌اش سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد، این در حالیست که رژیم صهیونیستی کلاهک های اتمی بسیاری داشته و عربستان سعودی هم در هجوم خود به یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند.

*** مقدم‌فر: اسرائیل بیش از ۴۰۰ بمب اتم دارد

"حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرمانده کل سپاه نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اسرائیل بیش از ۴۰۰ بمب اتم دارد پس باید پرونده خلع سلاح هسته‌ای‌اش به جریان بیفتد.

وی با طرح این سوال که چرا رژیمی که بیشترین جنایات را در جهان مرتکب می‌شود، سلاح هسته‌ای دارد، گفت: باید برای رژیم صهیونیستی هم یک گروه ۱+۵ تشکیل شود تا به پرونده هسته‌ای این رژیم رسیدگی شود.

آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و قصد افزایش بُرد موشک‌هایش را هم ندارد، فرماندهان نظامی کشورمان بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما غرببه رهبری ایالات متحده آمریکا در ادامه سیاست همیشگی‌اش تلاش می‌کند تا با مطرح کردن برخی ادعاها چهره ممتاز جمهوری اسلامی ایران را در منطقه غرب آسیا و جهان مخدوش کند.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...