نسخه چاپی

انصارالله شایعه مرگ عبدالملك حوثی را تكذیب كرد

در حالی كه جنبش انصارالله در توییتر خبر كشته شدن عبدالملك حوثی را تكذیب كرد، ارتش و كمیته‌های مردمی نیز با ده‌ها موشك پایگاه‌های نظامی عربستان را هدف قرار دادند. در حملات ارتش و كمیته‌های مردمی به تجمع القاعده در استان عدن نیز ۹۰ تن از تروریست‌های القاعده كشته و زخمی شدند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه پیشروی‌های خود در این کشور با ده‌ها موشک مرکز فرماندهی گارد مرزی عربستان در منطقه «ظهران» واقع در جنوب این کشور و همچنین برج‌های مراقبتی در مناطق «علب» و «الضلعه» در نجران را هدف قرار دادند.



همچنین منابع عربستانی ادعا کردند که در پی اصابت یک موشک از خاک یمن به نزدیکی یکی از مساجد در روستایی از توابع منطقه «جازان» عربستان دو تن کشته و زخمی شدند.



همچنین یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی منحصربفرد تجمع اعضای القاعده در منطقه «بئر احمد» در استان عدن را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن 90 تن از تروریست‌های این گروه شد.



این منبع اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به زودی منطقه «بئر احمد» را از وجود تروریست‌های القاعده پاکسازی می‌کنند. همانطور که بیشتر مناطق و مجتمع‌های استان عدن از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.



به گزارش این منبع ارتش و کمیته‌های مردمی 46 موشک را به پایگاه‌های نظامی عربستان از جمله پایگاه «العین الحاره»، «الخوبه»، «السوده» و «سلعه» شلیک کرده و پایگاه‌های «الرمیح»، «الدود»، «الدخان» و «الشبکه العسکریه» را بمباران کردند.



همچنین جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان بیش از 20 حمله را به مناطق «وادی لیه»، «الظاهر»، «النعاشوه»، «القهره» و «الربحی» در مجتمع مرزی «منبه» انجام دادند. حملات این جنگنده‌ها به مجتمع «ناقم» نیز موجب شهادت و زخمی شدن ده‌ها یمنی و ویران شدن منازل و مراکز شد.



حملات جنگنده‌های عربستانی به مناطق مسکونی در صنعاء نیز پنج عضو یک خانواده را به خاک و خون کشید.



در حالی که عربستان مدعی شده بود که عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله طی حمله هوایی علیه مقر سری وی در مجتمع «مران» واقع در استان صعده کشته شده است، جنبش انصارالله در پیامی در توییتر این خبر را تکذیب کرد.

این جنبش افزود:‌ آنچه که درباره مرگ رهبر حوثی‌ها منتشر شده خبر جدیدی نیست و منبع آن رسانه‌های دشمن است و ما به عنوان گروه انصارالله می‌گوییم که عبدالملک حوثی در صحت کامل به سر می‌برد.

منابع گفته بودند: از سه روز پیش وی زخم‌های شدیدی برداشته بود و اکنون کشته شده است.



خالد بن عبدالله بن فهد آل سعود در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی توییتر خبر کشته شدن عبدالملک حوثی را منتشر کرده بود.



همزمان با ادامه حملات متجاوزانه عربستان به یمن 13 نهاد انسانی که در این کشور فعالیت می‌کنند، در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حال حاضر 20 میلیون یمنی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و جنگ در کشور گریبانگیر 80 درصد یمنی‌هاست.



در این بیانیه آمده است: یمنی‌ها نیاز شدیدی به کمک دارند و یمن در حال حاضر نیاز شدیدی به توقف درگیری‌ها و افزایش عملیات بشردوستانه دارد.



در گزارش جدید صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) آمده است که از بین این 20 میلیون یمنی بیش از 9 میلیون تن کودک هستند.



معاون نماینده یونیسف در صنعاء گفت: 20.4 میلیون تن در حال حاضر به کمک بشردوستانه نیاز دارند که 9.3 میلیون تن از آنها کودک هستند.



ایرنیا بوکوفا، مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) از صحنه‌های ویران شدن بناهای تاریخی در صنعاء و کشته شدن یمنی‌ها در حملات عربستان به این مراکز ابراز ناخرسندی کرد و بار دیگر نسبت به ویران شدن میراث انسانی یمن هشدار داد.



وی گفت: من از دیدن ویران شدن یکی از قدیمی‌ترین آثار تمدن اسلامی و کشته شدن یمنی‌ها بسیار متأثر شدم و از تمامی طرف‌ها می‌خواهم تا به میراث فرهنگی یمن و حفظ آن احترام بگذارند. این میراث نماد تاریخ کشور است که به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و به تمامی بشریت تعلق دارد.



در همین راستا حاضران در بیست و ششمین نشست ملی عربی در بیانیه‌ای خواهان توقف فوری تجاوز عربستان به یمن و پایان دادن به محاصره دریایی، زمینی و هوایی این کشور شدند.



حاضران ضمن اعلام همبستگی خود با مردم یمن بر لزوم سرعت بخشیدن به برگزاری مذاکرات یمنی - یمنی بدون پیش‌شرط و تشکیل دولت دموکرات تاکید کردند.



در بیانیه پایانی این نشست تاکید شده است که مسائل جهان عرب تنها براساس مذاکرات و آشتی ملی حل می‌شود.

۱۳۹۴/۳/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...